به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از پایان ۳ دیدار معوقه از بیستمین دوره رقابتهای لیگ برتر، ۲۶ بازیکن را به‌عنوان نفرات نهایی تیم ملی برای دیدارهای حساس دور برگشت از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد.

در این فهرست ۱۶ بازیکن لژیونر حضور دارند که در یازده لیگ مختلف توپ می‌زنند. همچنین محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی و وحید امیری از پرسپولیس، مهدی قائدی از استقلال و پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر و احسان حاج‌صفی از سپاهان به این اردوی تیم ملی دعوت شدند.

از فهرست قبلی تیم ملی حامد لک، رشید مظاهری، عارف غلامی، عارف آقاسی، مهدی تیکدری، ابوالفضل جلالی، امید ابراهیمی، علی کریمی، امید نورافکن، سیامک نعمتی، اللهیار صیادمنش و سجاد شهباززاده فرصت حضور دوباره از تیم ملی را از دست داده‌اند. همچنین پیام نیازمند و محمدرضا اخباری جانشین رشید مظاهری دروازه‌بان مصدوم استقلال و حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس شده‌اند.

سعید عزت‌اللهی شماره ۶ تیم ملی، هم پس از یک سال و نیم دوری از تیم ملی، با درخشش در ترکیب وایله به این اردو دعوت شده است. علیرضا جهانبخش که روزهای پرنوسانی داشت، پس از مدتها به تیم ملی دعوت شد تا فرصت دوباره برای نمایش توانایی‌هایش بدست آورد.

علی کریمی هافبک دفاعی تیم الدحیل به دلیل مصدومیت در این اردو جایی ندارد. همچنین جای خالی رامین رضاییان، وریا غفوری، سیامک نعمتی و مهدی تیکدری که توانایی بازی در پست دفاع راست را دارند، در این اردو خالی است اما به نظر می‌رسد در این پست اسکوچیچ روی دانیال اسماعیلی‌فر نظر دارد.

اسامی نفرات دعوت شده به تیم ملی به شرح زیر هستند:

* دروازه‌بان‌ها:

علیرضا بیرانوند (آنتورپ)، امیر عابدزاده (ماریتیمو)، پیام نیازمند (سپاهان) و محمدرضا اخباری (تراکتور)

* مدافعان:

شجاع خلیل‌زاده (الریان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (شنزن)، مجید حسینی (ترابزون اسپور)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، میلاد محمدی (خنت)، جعفر سلمانی (پورتیموننزه) و دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)

* خط میانی:

احسان حاج‌صفی (سپاهان)، احمد نوراللهی (پرسپولیس)، سعید عزت‌اللهی (وایله بولدکلاب)، کمال کامیابی‌نیا (پرسپولیس)، علی قلی‌زاده (شارلروا)، سامان قدوس (برنتفورد)، مهدی ترابی (پرسپولیس) و وحید امیری (پرسپولیس)

 * مهاجمان:

علیرضا جهانبخش (برایتون)، سردار آزمون (زنیت سن پترزبورگ)، مهدی طارمی (پورتو)، کریم انصاری‌فرد (آاک آتن)، مهدی قائدی (استقلال) و کاوه رضایی (شارلروا)

تیم ملی ایران با هدایت ویلموتس در دور رفت این رقابتها عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت، پس از دو برد ۲ بر صفر برابر هنگ‌‎کنگ و ۱۴ بر صفر مقابل کامبوج، دو شکست تلخ یک بر صفر برابر بحرین و ۲ بر یک مقابل عراق را تجربه کرد تا شرایطش برای صعود از این گروه سخت شود.

حالا شاگران دراگان اسکوچیچ که با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر، پس از تیم‌‎های عراق ۱۱ و بحرین ۹ امتیازی در رده سوم این گروه قرار گرفته است، برای صعود بدون اماواگر از این مرحله می‌بایست در تمام دیدارهای پیش‌رو به پیروزی دست یابد.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۳ خردادماه سال ۱۴۰۰

* ایران – هنگ کنگ، ساعت ۱۹

* بحرین – کامبوج، ساعت ۲۱

دوشنبه ۱۷ خردادماه سال ۱۴۰۰

* عراق – کامبوج، ساعت ۱۹

* ایران – بحرین، ساعت ۲۱

جمعه ۲۱ خردادماه سال ۱۴۰۰

* ایران – کامبوج، ساعت ۱۹

* هنگ کنگ – عراق، ساعت ۲۱

سه‌شنبه ۲۵ خردادماه سال ۱۴۰۰

* ایران – عراق، ساعت ۱۹

* هنگ کنگ – بحرین، ساعت ۲۱