به گزارش خبرنگار سیاسی سایت پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ در روزهای اخیر فعالیت‌ها و اتفاقات مجلس یازدهم که شاخصه اصلی نمایندگان حاضر در آن «انقلابی بودن» و «جهادی بودن» است، به‌شکل موشکافانه‌تر از سوی مردم، رسانه‌های و فعالان سیاسی پیگیری می‌شود، به‌شکلی که هر بحث و صحبتی که در این مجلس مطرح می‌شود، واکنش‌های بسیاری را به‌همراه دارد.

در روزهای نخست آغاز به کار این مجلس، ابتدا اعتبارنامه کاظم دلخوش، غلامرضا تاجگردون و حسین محدصالحی مورد تائید قرار نگرفت که در این بین اعتبارنامه تاجگردون به دلیل اتهاماتی همچون «رانتخواری»، «باند بازی» و «فامیل بازی» و رای ۱۶۰ نماینده، به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شد.

سپس نوبت به طرح «ازدواج اجباری» رسید که درآن عنوان شده بود: «اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب‌وکار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می‌شود و به آن‌ها که می‌خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می‌شود. به افرادی که اختیاری ازدواج می‌کنند! زمین و مسکن داده شود».

البته این طرح نیز با واکنش‌های بسیاری همراه شد تا در نهایت حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاً چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ‌کدام از نمایندگان مطرح نشده، مباحث مطرح شده، را فضاسازی علیه نمایندگان برشمرد.

بعد از این دو اتفاق، نوبت به اشتباه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس رسید که در جلسه صحن علنی روز شنبه مجلس، به اشتباه به اصل ۱۹۴ قانون اساسی اشاره کرد؛ درحالیکه قانون اساسی کشور ایران، ۱۷۷ اصل اساسی دارد. در این بین اما محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درخصوص استفاده از عبارت «اصل ۱۹۴» توسط قالیباف گفت: اشاره رئیس مجلس به ماده ١٩۴ آئین‌نامه داخلی مجلس بوده است.

اما تمام حواشی مجلس یازدهم به‌همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس، با صراحت از تهیه طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد که متن آن به شرح زیر است:

«طرح دوفوریتی، عنوان طرح: تغییر نام فرودگاه بین المللی مهرآباد به نام فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی

مقدمه (دلایل توجیه): اکثر فرودگاه‌های بزرگ در پایتخت کشورها به نام رهبران و قهرمانان تاریخ ساز و بزرگ ملی آن کشور نام‌گذاری شده‌اند و بسیاری از پایتخت‌ها دارای دو یا چند فرودگاه هستند که عملیات آنها پروازهای داخلی یا بین المللی یا مشترک هستند. تهران نیز به دلیل رشد سریع، گستردگی و حجم پروازها به منظور کاستن از ترافیک هوایی شهر و تردد مسافران، مجبور به داشتن دو فرودگاه شده است.

فرودگاه بین المللی مهرآباد با پذیرش سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر داخلی و پذیرش پروازهای سران و مقامات خارجی در کنار فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، و با هدف دسترسی آسان و سریع مسافرین داخلی و شخصیت‌ها و به منظور رعایت مسائل امنیتی، پذیرای تردد مقامات و سران کشورها است و نقش و جایگاه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان فرودگاه بزرگ پایتخت حفظ خواهد کرد و در نشریات، کتب و نقشه‌های هوانوردی جهان که برگرفته از مقررات سازمان بین المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هستند به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته و باقی خواهد ماند.

اقدام تروریستی و ناقض مقررات بین المللی آمریکا در حمله به یک مقام ارشد سیاسی و میهمانان خارجی یک کشور در ورودی فرودگاه بغداد، بایستی تا ابد در اذهان ملل جهان باقی بماند و هر گردشگر، مسافر و مقامی که قصد سفر به پایتخت ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد، در اولین نگاه متوجه این شود که تهران دو فرودگاه دارد، یکی مزین به نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و دیگری مزین به نام قهرمان بین المللی و پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و فرمانده جبهه جهانی مقاومت که به فرمان شقی‌ترین رهبر خودکامه جهان ترور شده است.

لذا مزین شدن نام دومین فرودگاه کشور و فرودگاه پایتخت به نام قهرمان بین‌المللی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی علاوه بر زنده نگه داشتن نام و یاد آن بزرگمرد تاریخ، این جنایت آمریکا و اقدام تروریستی استکبار جهانی در اذهان میلیون‌ها مسافر، گردشگر و مستقبل و متردد فرودگاهی برای همیشه در سطح بین المللی و داخلی، باقی خواهد ماند.

ماده واحده: نام فرودگاه بین المللی مهرآباد با نام فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی تغییر داده شود.»

این موضوع اما بلافاصله با انتقاد مردم، جامعه رسانه‌ای و فعالان سیاسی کشور همراه شد، به‌نحوی‌که احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به این طرح، گفت: «طرح‌های «تغییر نام فرودگاه مهرآباد» به نام «شهید سلیمانی» در مجلس مطرح نیست و عده‌ای با طرح این مباحث به دنبال ایجاد حاشیه برای مجلس هستند.»

وی حالی اعلام کرد: «برخی از دوستان صحبت‌هایی در این‌اره مطرح کردند اما این مساله جزو وظایف مجلس نبوده و در حیطه وظایف وزارت راه و شهرسازی است» که این موضوع توسط یکی از نمایندگان و در گفتگو با یک رسانه رسمی مطرح شده است.

در این بین، واکنش چهره‌ها و فعالان رسانه‌ای اصولگرا به این طرح و اینکه مجلس به جای اسم و فامیل بازی کردن، به فکر حل مشکلات اساسی باشند، را در زیر مشاهده می‌کنید:

واکنش اصولگراها به طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد

۱۷۱۷

کد خبر