به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش؛ با تعیین تکلیف وزیر دادگستری پیشنهادی آقای رییسی در مجلس شورای اسلام و رای اعتماد نمایندگان به وی، حجه الاسلام محسنی اژیه ییس قوه ی قضاییه، محمد باقر الفت را به سمت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب کرد.
این معاونت پیش از این در اختیار امین حسین رحیمی بود که توسط رییسی برای وزارت دادگستری به مجلس معرفی و موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شد.

 

محمد بافر الفت

 

دکتر محمد باقر الفت پیش از این مسئولیت‌های معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس کل دادگستری خوزستان و دادستانی قزوین را در کارنامه خود داشته است.

وی همچنین به عنوان دبیر اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه فعالیت داشته و از منتقدان جدی عدم شفافیت در امور اقتصادی و عملکرد ربوی نهادهای مالی بوده است.

الفت همچنین در دوران خدمت خود در خوزستان منشا تحولات عمده‌ای در تقویت آرامش و امنیت و رفع تعارضات قومی بود، فعالیت‌های پژوهشی و حمایتی در خصوص حقوق اقتصادی عامه، نقش بخشی به سازمانهای مردم نهاد در امور قضایی و حقوقی شهروندان، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مبارزه با فساد در دستگاههای اجرایی و قضایی و همچنین تنظیم برنامه توسعه و تحول قضایی، تعامل مثبت با رسانه‌ها، حمایت از بنیاد کودک و موارد بسیار دیگر در دوران تصدی رییسی و لاریجانی بر مسند ریاست قوه قضاییه را می‌توان به عنوان نقاط اثربخش کارنامه وی برشمرد.

 

 

ساختار قوه قضاییه