محمود اسلامیان در حاشیه آخرین روز ثبت‌نام نامزدها برای حضور در انتخابات اسفندماه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران راجع به انتخاب دراگان اسکوچیچ اظهارداشت: ابتدا تمرکزمان روی گزینه ایرانی بود اما به هر دلیلی اتفاق نیفتاد. آقای قلعه‌نویی به خاطر تعهد به سپاهان هم در دقیقه ۹۰ نیامد. ما با کمبود منابع مالی مواجه هستیم. دقیقا به همان دلیلی که استقلال و پرسپولیس نتوانستند مربی خود را حفظ کنند.

وی درباره انتقاد از انتخاب اسکوچیچ و نقش مؤثر دلالان در این انتخاب، افزود: یک زمانی پول دارید و اتومبیل قشنگی را می‌خرید، الان پول نیست و انتظار داریم دولت در این شرایط بحرانی به کمک ما بیاید. درباره اسکوچیچ باید بگویم او رزومه دارد و فوتبال ایران را می شناسد. باید بگذاریم او کارش را شروع کند و سپس نقدش کنیم. هنوز بسم الله نگفته نمی توان کسی را نقد کرد. تیم ملی عزت ماست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا ناگهان تصمیم به اعلام اسم سرمربی جدید تیم ملی گرفته شد، گفت: اگر از قبل اعلام کنیم، قیمت ها به یکباره تغییر می کند و هزار حاشیه درست می شود. اسم اسکوچیچ از قبل در میان گزینه های ما بود. وقتی آقای قلعه نویی نتوانست سرمربی تیم ملی شود، به این جمع بندی رسیدیم که اسکوچیچ را انتخاب کنیم.

وی افزود: زمانی باید نقد را شروع کرد که عملکردی دیده باشیم. متأسفانه با آمدن محمود احمدی‌نژاد فرهنگ هم از این کشور رفت. به راحتی به یکدیگر بد و بیراه می گوییم. متأسفانه از سالی که او آمد چنین رفتاری شروع شد.

اسلامیان درباره شایعه بدهی صد میلیاردی فدراسیون فوتبال در جریان قرارداد با مارک ویلموتس اظهارداشت: چنین قراردادهایی را کارشناسان معتبر تنظیم می کنند. در قرارداد این مربی آمده بود که هر کدام از طرفین فسخ کنند، سه ماه غرامت بدهند. یادم می‌آید وقتی آقای تاج در ترکیه با نماینده این مربی جلسه داشت، قرارداد را به آنها نشان داد و خود مشاوران این مربی به ویلموتس گفتند چرا این قرارداد را امضا کرده چون چیزی دستشان را نمی‌گیرد.

وی همچنین درباره اظهار بی اطلاعی مسئول حقوقی فدراسیون از بندهای قرارداد ویلموتس گفت: از این موضوع خبر ندارم ولی بندهای قرارداد به نفع ما است. ما در شرایطی هستیم که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با لابی در AFC به ما فشار می آورند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه طی یک سال چطور می شود از کارلوس کی‌روش به اسکوچیچ رسید، تصریح کرد: به جان افرادی دعا کنید که هر کاری کردند کی‌روش برود. او منهای مسائل فنی و مواردی مانند نگرفتن رقم قراردادش حتی علیه کشورهای اروپایی هم به خاطر تحریم ایران صحبت می کرد.

وی در واکنش به این سئوال که آیا همان افرادی که کی‌روش را فراری دادند اسکوچیچ را انتخاب کرده اند؟ گفت: خیر، اگر در فدراسیون بوده باشید شرایط را درک می کنید. باید از اسکوچیچ حمایت کنیم.

اسلامیان راجع به اینکه چرا علی‌نژاد در مقام معاون وزیر ورزش با امیر قلعه‌نویی برای سرمربیگری تیم ملی جلسه گذاشته بود؟ افزود: از خودشان بپرسید.

وی در مورد شایعه مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از سوی دولت و وزارت ورزش تصریح کرد: فدراسیون فوتبال مجمعی ۷۵ نفره دارد. تفکر غلطی در کشور ما وجود دارد که کاری هم به دولت‌ها ندارد. به عنوان کسی که از ۱۲ سالگی در چرخه اقتصادی است باید بگویم معضل اقتصادی ما حضور دولت در آن است. حتی کمونیست ها هم دخالت در اقتصاد را رها کرده اند. در ورزش هم همین است. کسانی که این ورزش را می شناسند قطعا بهتر از اسلامیان می توانند آن را اداره کنند. از زمان جنگ که بدتر نیست. اگر ملت نمی آمدند، حرف صدام عملی می شد. رهبری بارها روی حضور مردم تأکید کردند. دولت باید به مردم اعتماد کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: من وزیر ورزش را به عنوان یک انسان خوب قبول دارم. معتقدم دولت باید از اقتصاد و ورزش بیرون بیاید. تمام دنیا به همین شکل است. خواهشم این است که مجمع فدراسیون برای فوتبال تصمیم بگیرد.

وی درباره اینکه آیا خودش هم در انتخابات شرکت خواهد کرد؟ بیان کرد: تا عصر امروز تصمیم می گیرم.

اسلامیان درباره اینکه آیا بازنشسته ها می توانند در انتخابات شرکت کنند، گفت: طبق اساسنامه فدراسیون بندی به عنوان بازنشستگی وجود ندارد و تنها سن ۶۵ سالگی مطرح است. انتخابات بر اساس اساسنامه است و این یک بند قانونی است.