مهدی وکیل‌پور عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص این شورا، اینچنین صحبت کرد: مدل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این دوره از انتخابات در واقع یک مدل اصلاح‌‎ شده و برآمده و برگرفته از تجربیات گذشته است. به نظر همه کارشناسان و فعالان سیاسی در جبهه انقلاب، شاید به مدل فعلی شورای ائتلاف اشکالاتی وارد است، ولی نسبت به مدل‌های قبلی متعالی‌تر است و نقاط ضعف مدل‌های پیشین برای رسیدن به وحدت در آن کمتر وجود دارد.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که در مدل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، تقریباً یک جمع حداکثری از نیروهای انقلاب در آن حضور دارند و برآمده از عموم نظرات در جبهه انقلاب است و از فراگیری گسترده‌تری نسبت به گذشته برخوردار است. این فراگیری قطعاً درونش نکات و موضوعاتی وجود دارد، مسائل و مباحثی مطرح می‌شود، اما هیچ‌گونه اختلافی مطرح نیست و کاملاً مباحث به صورت اقناعی پیش می‌رود.

داستان دو یا سه لیست اصولگرایان 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مورد احتمال اینکه اصولگرایان دو لیست از تهران برای حضور در انتخابات مجلس ارائه بدهند، اظهار کرد: شورای ائتلاف با یک لیست واحد حتماً در انتخابات حضور پیدا خواهد کرد. اینکه در این شرایط بحث‌هایی مانند دو لیست و سه لیست مطرح می‌شوند، نوعی ضربه به نیروهای انقلاب است؛ دولت و مجلس فعلی می‌خواهند یک اختلافی را در نیروهای انقلاب ایجاد کنند و این اختلاف هم عمدتاً‌ در تعیین مصادیق خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تمام نیروهای انقلاب منسجم و متحد هستند و چون همه طیف‌ها در نیروهای انقلاب حضور دارند و دارای نماینده هستند و حرفشان شنیده می‌شود، اینکه بخواهیم بگوییم یک لیست دیگر یا لیست‌های فرعی دیگر ارائه شود، تقریباً نزدیک به صفر است؛ چون همه سلایق در لیست پیشنهادی وجود دارند و همه هم اذعان دارند که در انتخابات پیش رو باید با لیست واحد حضور پیدا کنیم و در مصادیق هم باید نقطه اشتراک داشته باشیم.

وکیل‌پور ادامه داد: بنابراین اصلاً مباحثی مانند سهم‌خواهی مطرح نیست و همه به دنبال این هستند که افراد شایسته را برای ورود به مجلس معرفی کنند و در این خصوص یک میثاق کلی را همه اعضای شورا امضا کردند تا اگر فردی در لیست پایانی حضور نداشت، تبلیغ لیست پایانی را در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

شرط احمدی‌نژاد برای شورای ائتلاف

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از طیف احمدی‌نژاد، فردی در شورای ائتلاف حضور دارند؟، تاکید کرد: از جبهه یاران انقلاب اسلامی به نمایندگی مسعود زریبافان و آقای حسینی، وزیر سابق ارشاد طیفی از وزرای سابق دولت احمدی‌نژاد را مانند آقای مصلحی از جبهه توانا گرد هم جمع می‌کند و در شورا حضور دارند، اما خود احمدی‌نژاد حضوری ندارد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: احمدی‌نژاد دیداری با قالیباف داشت و پس از جمع‌بندی که انجام داد، پیغام روشنش این بود که اگر ظرفیت نیروهایش در لیست قرار بگیرد، از لیست حمایت خواهد کرد، در واقع او می‌خواست یک جمع ۶ یا هفت نفره تأیید شوند که قطعاً‌ تأیید نمی‌شدند، اما در کل به خاطر مسائل مرتبط با جریان انحرافی یک موضع جدی‌ای با او در میان نیروهای انقلاب وجود دارد.

مجلس دهم جاده‌ صاف‌کن دولت شد

وی با بیان اینکه مجلس دهم ماحصل تلاش دولت تدبیر و امید بود؛ چون این دولت می‌خواست مجلسی روی کار بیاورد که تمام موانع و مشکلات را از پیش روی خودش بردارد، افزود: مجلس دهم در بین مجالس ۱۰‌گانه کشور، تنها مجلسی بود که به حیثیت کشور ضربه وارد کرد و از رأس امور خارج شد؛ چون نگاه قیم‌مآبانه دولت به این مجلس نگذاشت که در مجلس دهم صدای مردم حاکم باشد و این مجلس نماینده دولت بود تا نماینده مردم.

وکیل‌پور اضافه کرد: مجلس دهم به مجلس جاده‌ صاف‌کن دولت شهرت دارد. این مجلس در تمامی حوزه‌ها و مسائل مختلف کاملاً فضا را هماهنگ با دولت پیش برد. یک نمونه استیضاح و سؤال از بدنه دولت وجود ندارد که در مجلس نتیجه مثبت گرفته باشد؛ یعنی هر دفعه وزیری برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان و یا استیضاح در مجلس حاضر شد، بیشتر از آن میزان رأی اعتمادی که در ابتدای ورودش به کابینه به او داده شد، دوباره رأی کسب کرد و این نشان می‌دهد مجلس دهم هیچ اختیاری از خود نداشت.

وی ادامه داد: مجلس دهم در بین مجالس ۱۰‌گانه کشور، تنها مجلسی بود که به حیثیت کشور ضربه وارد کرد و از رأس امور خارج شد؛ چون نگاه قیم‌مآبانه دولت به این مجلس نگذاشت که در مجلس دهم صدای مردم حاکم باشد و این مجلس نماینده دولت بود تا نماینده مردم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پایان گفت: در بحث نرخ ارز و افزایش قیمت بنزین واقعاً این مجلس نتوانست کاری کند. حداقل نمایندگان برای یافتن سناریوهای جایگزین که می‌توانستند سناریوهای منطقی باشند، تلاش نکردند و نیز طرح‌ها و پژوهش‌های اندیشکده‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس را در صحن و کمیسیون‌ها تبیین نکردند. دولت در این سال‌ها مجلس را به سمت یک فضای منفعل پیش برده و آن را با خود همراه ساخته و هر کاری که دوست داشته با این مجلس انجام داده است.