سیدمصطفی میرسلیم عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته (۱۹ بهمن‌ماه) با حضور در مسجد همت العظیم نواب، به‌مناسبت فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: ریشه انقلاب اسلامی در صدر اسلام است. امام اسلام را به لحاظ سیاسی و اجتماعی خوب درک کرد و با همراهی جانانه مردم که شیفته‌اش بودند، انقلاب را پیش برد. امام یک انقلاب دینی را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: جامعه مومنان در حال در مدینه شکل گرفت که تحت فشار و شکنجه بود و خود پیامبر هم چقدر آزارهای زیادی را متحمل شدند و تکلیف ادامه این حکومت را پیامبر در ماجرای غدیر معین کردند. حکومتی که بر مبنای دین و احکام حق است. مردم یا فراموش کردند و یا خواستند که فراموش کنند ماجرای غدیر را. فاطمه زهرا سلام الله علیها دربرگیرنده سرنوشت مسلمانان بود.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمان پیامبر ظاهراً بعضی‌ها اسلام آورده بودند، افزود: منافق کسی است که آنچه در زبانش است با آنچه که در دلش است فرق می‌کند. امام برای سلطنت نیامد. برای اجرای احکام دین آمد. ولایت فقیه امام برگرفته از حکومت امیرالمومنین و سیره نبوی است بعضی‌ها اسلام و انقلاب را ظاهراً قبول کردند و در باطن آنچه که می‌توانستند طرح و برنامه‌ریزی کردند برای شکست و هدم اسلام و انقلاب.

وی با بیان اینکه امام از میان ملی مذهبی‌ها دولت موقت را تشکیل دادند، یادآور شد: ریشه طاغوتی‌ها را کنده و یک عده‌ای نمی‌توانستد آن را تحمل کند و دوام بیاورد. منافقان کارهای خود را به قدری پیش بردند که تا اکنون هم تحت لوای آزادی‌های مردمی می‌خواهند زیراب دین و ایمان را بزنند. در جامعه ما مناسباتی رواج دارد که نسبتی با اسلام ندارد. کسی شایستگی حکومت را دارد که آشناتر به اسلام باشد و احکام اسلامی را بهتر بفهمد.

میرسلیم اضافه کرد: کسانیکه با شورای نگهبان مخالفت می‌کنند، عملا با ولایت فقیه هم مخالفت می‌کنند. ما می‌خواهیم جامعه ما بر مبنای احکام اسلامی اداره شود. آنها می‌خواهند اعتقادات مردم نسبت به ولایت کاهش یابد. نمونه تصاویر آنها نسبت به برجام محسوس است و فرصت‌هایی که کشور برای پیشرفتش در پیش داشت را سوزاندند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: نظام اسلامی از آدم‌های تشکیل شده که به وسیله خداوند کرامت داده شدند. امام آمد که ما را احیا کنند. احیا یعنی زندگی طیبه‌ای که دارای ارزش است و حقیقت دارد. اقتدار مبتنی بر ولایت مردم است و پایه حکومت ما امنیت و عدالت است. برای پیروزی انقلاب خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده. چه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در جنگ تحمیلی که جوانمردی را به منصه ظهور رساند.

عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: به ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام فشار آورند که این قراردادها را به این دلیل که میثاق بین المللی است، قبول کنیم. CFT یعنی مقابله با پشتیبانی از تروریسم. اما این در حالی بود که در پشت ماجرای آنها خبری دیگر بود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: این مساله ادامه پیدا کرد. تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که من شخصاً دستور دادم که سرلشکر سلیمانی که مهمان رسمی دولت عراق بود را بکشند اینجا روشن شد که آمریکا هر وقت هرکسی را که بخواهد تروریست می‌نامد. آنها اصلاً قابل اعتماد نیستند و هیچ احدی را قبول ندارند.

میرسلیم همچنین گفت: خون به ناحق ریخته شده حاج قاسم سلیمانی نشان داد که هیچ اعتمادی نمی‌توان به آمریکایی‌ها داشت و از آنها بدعهدتر در تاریخ سراغ گرفت. این چه معنایی دارد که ما اطلاعات ما را بدهیم در اختیار آنها و آنها راحت‌تر جلوی مبادلاتمان را بگیرند.