سیدمصطفی میرسلیم عضو هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد که در کارهای خیر، موفقیت ایجاد شود، به موارد زیر اشاره کرد:

۱- واقعاً باید ببینیم که کار خیر چه مفهومی دارد و موضوع آن چیست. کار خیر بستگی پیدا می‌کند به شرایط زمانه. ما باید علاوه بر اینکه نسبت به نیازهای زمانه خود شناخت حقیقی‌تر داشته باشیم، برای حل آنها نیز اهتمام داشته باشیم. هر کس به اندازه توانش باید در کار خیر شرکت کنند.

۲- تشویق به کار خیر بسیار حائز اهمیت است. نتایجی که می‌تواند کار خیر داشته باشد، را معرفی کنید و به مردم بشناسانید. باید از آن چیزی که خداوند به شما روزی داده انفاق کنید. کسی که به کارهای مسلمانان نپردازد و اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست. هرچه که اهل خیر هر جامعه بیشتر باشند آن جامعه کمال بیشتری دارد

۳- بانی خیر شدن، که از مصادیق آن میتوان به پشتیبانی فکری، پشتیبانی برنامه‌ریزی، پشتیبانی اقتصادی، اجرایی و پشتیبانی نظارتی اشاره کرد. در پشتیبانی نظارتی آن فردی که با تجربه است و این مسئولیت را عهده‌دار است، می‌فهمد کجای کار اشکال دارد و این امر باعث می‌شود قدم‌های بعدی را کامل‌تر بر دارد. نیت خیر باضعف، نتیجه‌ای جز شکست به بار نمی آورد. ما باید خوشحال باشیم که دیگران ما را راهنمایی کنند. امام خمینی(ره) در آن جایگاه رفیع نیزخود را بی نیاز از نصیحت نمی‌دانست. خداوند با آن چیز که به شما عطا میکند شما را آزمایش می‌کند.

۴- مجری خیر چه شرایطی باید داشته باشد؟ در ابتدا کار خیر باید مودبانه و بدون بد اخلاقی باشد. سپس این کار باید بدون منت نهادن بر دیگران باشد چرا که خداوند بر سر تو منت گذاشته که بتوانی کار خیر را انجام دهید. در مرحله بعدی باید بی‌ریا و خالصانه باشد. هر که کار خیر کند، بیش از همه خیر آن کار خیر به خودش می‌رسد. چهارم اینکه هر کاری باید توام با نظارت باشد وگرنه آن کار حرام خواهد شد. بهترین کارها نیک سرانجام ترین آنهاست که باید عدالت را در نتیجه داشته باشد. دست خدا با خیرین است کسانی بهتر این را می فهمند که بصیرت، پاکی نیت و دقت داشته باشند.