به گزارش خبرنگار ورزشی بانگ، پس از آنکه آندره استراماچونی به دلیل دریافت نکردن مطالباتش ایران را ترک کرد و تیم استقلال بدون سرمربی دیدار برابر پیکان را برگزار کرد، فشار زیادی از سوی هواداران به مدیریت باشگاه و وزیر ورزش وارد شد.

تعدادی از هواداران استقلال صبح روز دوشنبه با حضور مقابل ساختمان باشگاه استقلال خواستار استعفای امیرحسین فتحی از مدیریت این باشگاه شدند. در همین راستا عنوان شد که امیرحسین فتحی استعفایش را به صورت شفاهی اعلام کرده است. اما این موضوع از سوی خود فتحی تعیین تکلیف نشد.

صبح امروز سه‌شنبه اما خبری مطرح شد که امیرحسین فتحی، استعفای خود را تسلیم وزارت ورزش کرده و به این ترتیب ماموریت او در استقلال به اتمام رسیده است؛ استعفایی که مورد پذیرش وزارت ورزش قرار گرفته است.

مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش در این مورد گفت: «مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش وجوانان با استعفای فتحی موافقت کرده و آن را برای هیات مدیره باشگاه جهت تعیین جانشین وی ارجاع کرده است.»

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان گفت: «آقای وزیر  همچنین از هیئت مدیره خواست تا هر چه سریعتر  با پیگیری و استمرار اقدامات صورت گرفته برای بازگشت سرمربی ایتالیایی استقلال، تلاش های همه جانبه خود را ادامه دهند و موجبات رضایت هواداران را بیشتر فراهم کنند.»

آندره استراماچونی

البته با توجه به انتقادات شدید بازیکنان استقلال خصوصا وریا غفوری کاپیتان این تیم، که بعد از بازی این تیم برابر پیکان با صراحت اعلام کرد که «به نظرم وزیر ورزش باید پاسخگوی این افتضاح باشد. در این مدت مدیریت استقلال تعطیل بود. اصلا مدیرعامل تعطیل است.»، انتظارها برای تغییر مدیرعامل این باشگاه افزایش یافت.

در این راستا احتمال تغییر اعضای هیات مدیره و حتی بازگشت علی فتح‌الله‌زاده به استقلال هم وجود دارد که تمام این اتفاقات، با تصمیم وزیر ورزش پس از انتصاب اعضای جدید هیات مدیره، مشخص خواهد شد.

از سوی دیگر، اسماعیل خلیل‌زاده در مورد آخرین وضعیت ادامه یا عدم همکاری با سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان، گفت: ۴۸ ساعت به استراماچونی فرصت دادیم به ایران برگردد و کارش را دنبال کند.

وی ادامه داد: استراماچونی چند دقیقه پیش پیامی را فرستاد که قرارداد ۲ ساله من باید یک ساله شود و اگر هیات مدیره این کاهش یک ساله قرارداد را قبول کند، به ایران برخواهم گشت.

رئیس هیات مدیره استقلال ادامه داد: چند دقیقه پیش با فتحی صحبت کردم که به ناچار این موضوع را بپذیریم تا به ایران برگردد.

خلیل‌زاده در پایان گفت: استراماچونی تنها مشکلی که دارد این است که بحث قرارداد ۲ ساله‌اش تبدیل به یک سال شود و به دلیل اینکه ما با وی در ۲ سال ۷۵۰ هزار یورو قرارداد بستیم و تیم در صدر جدول قرار گرفته دنبال این است که قرارداد را به هر شکل یک ساله کند.

گزارش: امیر محب‌ملکی