بانگ سروش؛ مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال می‌گوید برای جلوگیری از تصمیمات ضرر رسان به استقلال، هزینه دادگاه CAS از جیب مدیران مقصر در این ماجرا پرداخت شود.

کاظم اولیایی، درباره ماجرای سوپرجام و رای دادگاه CAS هم اظهار کرد:‌ چرا باید شرایطی را به وجود بیاوریم که نتوانیم در بازی سوپرجام شرکت کنیم؟ رییس هیات‌مدیره در شورای تامین یک فرمایشی می‌کند، مدیرعامل یک فرمایش دیگر می‌کند. اصلا به برنامه‌ای که داده شده اهمیت داده نمی‌شود. به نظر من برای که بار هم که شده در جمهوری اسلامی، این مدیرانی که این وضع را به وجود آوردند، هزینه دادگاه را از جیبشان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: پنج نفرند و هر کدام ۲۰۰ میلیون بدهند تا دیگر از این تصمیمات گرفته نشود. بدترین تصمیم را می‌گیریم و بعد هزینه‌اش را باید از جیب تماشاگر یا خزانه باشگاه بدهیم. چرا باید در سوپرجام حاضر نشویم؟ وقتی به باشگاه برنامه دادند چرا از ترکیه پیام دادند که شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ این عدم توانایی در اداره باشگاه است. من استدعا می‌کنم مجمع، مدیرانی انتخاب کند که تجربه، تبحر و دلسوزی در امر باشگاه‌داری داشته باشند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال همچنین افزود: نمی‌توانیم بگوییم نیروی بسیار خوب راهنمایی و رانندگی که خوب عمل می‌کند پس مدیرعامل خوبی هم است. باید با مسئولیت‌پذیری کسانی را انتخاب کنیم که برنامه داشته باشند و تیمشان برنامه را اجرا کند و به مردم پاسخگو باشند. وقتی برای آرام کردن مقطعی فشار هواداران تصمیماتی گرفته می‌شود حاصلش این می‌شود که هیچ‌کدام از ما به عنوان استقلالی نمی‌توانیم پاسخی به هواداران بدهیم. من خودم شرمنده‌ام و فقط باید اظهار تاسف کنم.

وی اضافه کرد:‌ در اینکه وزیر هم می‌خواهد در حوزه کاری‌اش مدیر موفقی باشد و دوست ندارد یکی از بخش‌های حوزه‌اش دچار مشکل باشد، شکی نیست. آقای سلطانی‌فر را ۳۰ سال است که می‌شناسم اما هر وزیری هم بود علایق شخصی‌اش را به مسئولیت اجتماعی ترجیح نمی‌داد چون ایشان یک مسئولیت اجتماعی ماندگار دارد. خود استقلال در حوزه پیشکسوتی باید این همت را داشته باشد و در ملاقات و رفت و آمدها با وزیر انسجام و یک خواسته منظم و مشخص داشته باشند. متاسفانه این انسجام نبود.

اولیایی در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در نقل و انتقالات داشتیم اختلاف نظر بین اعضای هیات مدیره  و مدیرعامل بود. اعضای هیات مدیره مذاکراتی کرده بودند و مدیرعامل و معاون ورزشی هم خودشان مذاکراتی کردند و نقل و انتقالات که باید در آن بهترین انتخاب را می‌کردیم از دست رفت. چه کسی تمرکز را به هم زد؟ اعضای هیات مدیره و مدیرعامل.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودش برنامه‌ای برای استقلال دارد هم، گفت: من اعتقاد دارم هر کس در استقلال مسئولیت قبول می‌کند باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و تیم داشته باشد. من به هواداران عزیز ضمن عذرخواهی از طرف مدیران قول می‌دهم که آینده بهتری برای استقلال در حال رقم خوردن است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پایان گفت: همه کمک کنند و هم‌صدا شوند تا در آینده استقلال بهتری داشته باشیم. هر مدیر و تیم مدیریتی که آمد ما باید حمایت کنیم تا با برنامه او به جایگاه واقعی خودمان که صدر جدول است برسیم.