به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ تیم ملی فوتبال ولز با پیروزی مقابل اوکراین به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد و همگروه تیم ملی فوتبال ایران در آن رقابتها شد.

برپایه این گزارش، تیم‌های ملی فوتبال ولز و اوکراین در آخرین بازی مرحله پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (یکشنبه ۵ خردادماه سال ۱۴۰۱) در ورزشگاه کاردیف‌سیتی مقابل همدیگر قرار گرفتند.

در این بازی حساس و سرنوشت ساز، تیم فوتبال ولز درحالی با تک گل (گل به‌خودی) دقیقه ۳۴ «آندری یارمولنکو» برابر اوکراین به پیروزی دست یافت که این پیروزی بزرگ را مدیون «وین هنسی» دروازه‌بان خود بود که با درخشش چشمگیر در این رقابت مهم، بارها مانع گلزنی بازیکنان اوکراین شد.

شاگردان «روبرت پیج» با این برد ارزشمند، به حسرت ۶۴ ساله ولز در راه صعود به جام جهانی پایان دادند. اوکراینی‌های جنگ زده هم که چند روز قبل با برتری ۳ بر یک مقابل اسکاتلند، به این بازی حساس صعود کرده بودند، با این شکست، وداع تلخی با جام جهانی قطر داشتند و آرزوهای صعودشان به این جام معتبر در شهر کاردیف بر باد رفت.

به این ترتیب یاران «گرت بیل» با صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه B این رقابتها با تیم‌های ملی ایران، انگلیس و آمریکا همگروه شدند. این اتفاق باعث شد که تیم ملی کشورمان در این جام با ۳ تیم انگلیسی زبان روبرو شود.

برنامه کامل دیدارهای گروه B جام جهانی قطر به شرح زیر است:

دوشنبه ۳۰ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱

* انگلیس – ایران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه

* آمریکا – ولز، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی

جمعه ۴ آذرماه سال ۱۴۰۱

* ولز – ایران، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی

* انگلیس – آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه البیت

سه‌شنبه ۸ آذرماه سال ۱۴۰۱

ولز – انگلیس، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی

ایران – آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الثمام

گزارش: امیر محب‌ملکی