به گزارش بانگ؛ سخنگوی ستاد اربعین حسینی در مورد خبر مبنی بر بسته شدن مرز خسروی و چذابه توضیحاتی را عنوان کرد.

احمد محمدی فر در توضیح خبری که در فضای مجازی مبنی بر بسته شدن مرز خسروی و چذابه منتشر شده بود، اظهار کرد: این خبر صحت ندارد، مرز چذابه باز است و تردد از این مرز انجام می‌شود.

وی افزود: مرز خسروی از عراق به سمت ایران باز است و همین الان هم تردد انجام می‌شود ولی به دلیل برخی اتفاقات شهرهای عراق، مسئولان عراقی از ما خواسته‌اند تا فعلا تردد زائران از ایران به عراق کمی به تاخیر بیندازیم.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در پایان گفت: در نهایت مجدد تاکید می کنم که هر دو مرزها باز هستند و تنها مرز خسروی برای مدت محدودی یک طرفه شده است.

گفتنی است از ساعت ۳ بامداد امروز به دلیل نا آرامی ها در عراق و اتخاد برخی تصمیمات امنیتی، مرز چذابه از سوی مقامات عراقی بسته شده بود ولی از صبح امروز مجددا باز شده و تردد زائران و عبور آنها به سمت عراق به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی هم اکنون به صورت روان جریان دارد.

مرز چذابه یکی از مرزهای اصلی کشور برای عبور زائران اربعین حسینی و حضور در عتبات عالیات عراق به شمار می‌رود. امسال تردد در این مرز نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است.

مدیرکل راهدای و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز از باز شدن مرز چذابه خبر داد.

غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بامداد پنج شنبه به دلیل مشکلات به وجود آماده در طرف عراقی، اعلام شد مرز چذابه بسته شود. با برطرف شدن این مشکلات، امروز ساعت ۹:۳۰ صبح مرز چذابه باز شد و تردد زائران از این مرز در حال انجام است.