به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش به نقل از تابناک ورزشی؛ فیلم منتشر شده از استقبال مردم از الناز رکابی که در فینال مسابقات صخره نوردی کره جنوبی بدون حجاب شرکت کرده بود، در فرودگاه امام خمینی پس از بازگشت به ایران بازتاب گسترده ای داشته است.

 

 

در این ویدیو که ساعت ۴ بامداد روز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ از مقابل خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) ضبط شده است، الناز رکابی پس از بازگشت به ایران از مسابقات صخره نوردی قهرمانی آسیا هرچند خودروی حامل وی بدون هیچ توقفی و در مشایعت ماموران انتظامی فرودگاه را ترک کرد، با استقبال پرشور مردمی مواجه شد.

 

الناز رکابی

 

الناز رکابی معروف به دختر عنکبوتی ایران، ملی پوش صخره نوردی کشورمان این روزها به چهره رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی بدل شده است. وی در استوری اخیر منتسب به وی در صفحه ایستا گرامش عنوان کرده است که حضور بی حجاب وی در مسابقه سهوی بوده و از این اتفاق عذرخواهی نموده است.

الناز در اغلب رقابت ها از پوشش پرکاربردی که در ورزش‌های طبیعت محور به نام اسکارف نامیده می‌شود، برای بستن و پوشش موهایش استفاده کرده است و هیچوقت حجاب او سوژه رسانه‌ها و مردم نشده بود اما در جریان مسابقات قهرمانی آسیا که اخیرا و همزمان با ناآرامی های داخلی در اعتراض به عملکرد کلی مسئولان کشوری و هم چنین پلیس امنیت اخلاقی در ماجرای فوت مهسا امینی برگزار شد، حواشی زیادی ایجاد کرده و از سوی معترضان به عنوان یک اسطوره از وی استقبال شد!