به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ پس از سال‌ها ریاست سیدمحمد پولادگر بر فدراسیون تکواندو، هادی ساعی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون پرحاشیه، با ۲ رای بیشتر توانست به‌عنوان رئیس جدید آن معرفی شود و به دوران حکومت پولادگر پایان دهد.

برپایه این گزارش، برای تصدی پست ریاست فدراسیون تکواندو از هفته‌های پیش، ۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی مدارک مدیریتی نامزدها، در نهایت حسین حسین‌زاده، هادی ساعی، محمد پولادگر، سیروس رضایی و محمد جمشیدی فرصت رقابت در مجمع انتخاباتی این فدراسیون را بدست آوردند.

البته از ابتدا هم مشخص بود که رقابت اصلی بین سیدمحمد پولادگر و هادی ساعی است و حسین‌زاده و جمشیدی (دو رئیس هیات استان‌ها) و سیروس رضایی (عضو هیات رئیسه و رئیس سازمان لیگ) از شانس اندکی در این رقابت برخوردار بودند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو درحالی صبح امروز چهارشنبه ۱۵ دیماه در محل سالن فارسی آکادمی المپیک تکواندو برگزار شد که در ۵ دوره گذشته همواره محمد پولادگر به‌عنوان نفر اول نامش از صندوق اخذ رأی بیرون آمده و سکان هدایت تکواندو را برعهده گرفته بود و با احتساب چند سال نایب رئیسی فدراسیون، وی نزدیک به ۲۵ سال است اولین و مهمترین شخص در تصمیمات این رشته المپیکی محسوب می‌شد.

در ابتدای این مجمع، حسین حسین‌زاده و محمد جمشیدی از حضور در انتخابات انصراف دادند و سیروس رضایی هم به نفع پولادگر انصراف داد تا طبق پیش‌بینی‌ها رقابت بین هادی ساعی و محمد پولادگر به‌شکل جدی‌تر آغاز شود.

پیش از آغاز رای‌گیری، پولادگر با اشاره به سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته، گفت: نادیده گرفتن موفقیت‌ها تاثیر نامطلوبی بر خانواده تکواندو گذاشت. خیلی‌ها شعار همدلی می‌دهند اما خودشان عامل چند دستگی شده‌اند. هیچکس از فدراسیون طرد نشد حتی افرادی که در رسانه‌ها علیه فدراسیون و تیم‌های ملی صحبت کردند اما در فدراسیون روی آنها بسته نشد.

انتخابات فدراسیون تکواندو - هادی ساعی

از سوی دیگر، هادی ساعی با اشاره سوابق قهرمانی و مدیریتی خود اظهار کرد: وی تصریح کرد: همدلی در خانواده بزرگ تکواندو اولین هدف من است و در کوتاه‌ مدت همه خانواده تکواندو  را دور سفره جمع می‌کنیم. حضور پرقدرت در رویدادهای بین‌المللی و حضور پر قدرت در المپیک پاریس برنامه کوتاه مدت ما است. این تنها المپیکی است که سه سال وقت کسب سهمیه داریم و کار سختی داریم و به‌دنبال ۳ سهمیه در آقایان و ۲ سهمیه در بانوان هستیم و به امید خدا با کمک خانواده تکواندو این کار را سخت را انجام می‌دهیم.

پس از صحبت‌های پولادگر و هادی ساعی رأی‌گیری آغاز شد. در جریان رأی‌گیری ساعی به حضور دبیر مجمع کنار صندوق اخذ رأی اعتراض کرد که با نظر رئیس مجمع وی کنار رفت.

در پایان این رأی‌گیری هادی ساعی با اخذ ۲۹ رأی به‌عنوان رئیس فدراسیون جدید فدراسیون تکواندو انتخاب شد اما پولادگر ۲۷ رأی را به خود اختصاص داد و بعد از سال‌ها منصب ریاست را به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک ایران سپرد.

نکته جالب توجه پس از این انتخابات این بود که پولادگر ساعتی پس از شمارش آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو که با انتخاب هادی ساعی همراه بود، درخواست خود را برای بازشماری آرا مطرح کرد اما پس از موافقت مجمع، از درخواست خود منصرف شد!

بنیامین شکوه‌فر معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان نیز از دادن رأی خودداری کرد و گفت: «از آنجا که وزارت ورزش و جوانان نگاه بی‌طرف به انتخابات فدراسیون‌ها دارد، از دادن رأی خودداری می‌کنم» بنابراین تعداد اعضای مجمع ۵۶ نفر هستند.

ساعی در جریان رأی گیری از رئیس مجمع خواست، نیری دبیر این مجمع که صندلی او نزدیک جایگاه رأی دهندگان بود، یک صندلی دورتر بنشیند که این کار انجام شد. همچنین پولادگر نیز به عنوان نایب رئیس اتحادیه تکواندوی آسیا در این مجمع رأی داد.

حال باید دید هادی ساعی می‌توان به وضعیت فدراسیون بحران‌زده تکواندو سروسامان داده و این رشته را به روزهای اوجش در المپیک و مسابقات جهانی بازگرداند و یا در این دریای پرهیایو و پرحاشیه، غرق خواهد شد.

گزارش: امیر محب ملکی