به گزارش خبرنگار بخش ورزشی «بانگ سروش»، قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا آخرین دقایق چهارم شهریورماه درحالی برگزاری شد که تیم پورتو پرتغال با ستاره ایرانی‌اش «مهدی طارمی» در گروه مرگ این رقابت‌ها به مصاف تیم‌های اتلتیکومادرید، لیورپول و آ.ث میلان خواهد رفت.

 تیم‌های حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا درحالی پنجشنبه شب (چهارم شهریورماه سال ۱۴۰۰) حریفان خود را شناختند؛ رقابتهایی که جذاب‌ترین تقابل‌های فوتبال باشگاهی در دنیا در آن به نمایش گذاشته شده و بزرگترین غول‌های فوتبال قاره سبز و جهان (بازیکنان، مربیان و تیم‌ها) تقابل‌های تماشاگرپسندی را باهمدیگر برگزار می‌کنند.

در فصل گذشته این مسابقات که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تیم‌ها در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر به مصاف همدیگر رفتند، چلسی با هدایت «توماس توخل» آلمانی در دیدار نهایی مقابل منچسترسیتی «پپ گواردیولا» به پیروزی دست یافت و جام قهرمانی را بالای سر برد تا شگفتی بزرگی را رقم بزند.

در این فصل اما با بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها و نقل و انتقالات بزرگی که در تیم‌های مطرح رخ داده یا درحال انجام است و خصوصا تقابل تیم‌ها و بازیکنان مدعی در مرحله گروهی، باید شاهد رقابت‌هایی جذاب‌تر نسبت به فصل گذشته باشیم.

براساس قرعه‌کشی انجام شده، گروه B را می‌توان گروه مرگ این مسابقات برشمرد زیرا تیم‌های مدعی اتلتیکومادرید اسپانیا، لیورپول انگلستان، آ.ث میلان ایتالیا و پورتو پرتغال در این گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این شرایط باید دید پورتو که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران را در اختیار دارد، می‌تواند با شگفتی‌سازی در مرحله گروهی، شانس حضور در مرحله حذفی این مسابقات را بدست آورد یا نه؟ تیمی که در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم فصل گذشته این رقابتها و با تک گل مهدی طارمی، تنها شکست فصل گذشته را به تیم قهرمان یعنی چلسی تحمیل کرد.

حضور دو تیم ثروتمند فوتبال اروپا و جهان، یعنی منچسترسیتی انگلستان و پاری‌سن ژرمن فرانسه در گروه A و تقابل پپ گوآردیولا با لیونل مسی که در این فصل با حضور در پاری‌سن ژرمن، شوک بزرگی به فوتبال جهان وارد کرد، می‌تواند جذابیت‌های این گروه را بیشتر کند. البته اگر بحث انتقال کریستیانو رونالدو از یوونتوس به منچسترسیتی نهایی شود، مطمئنا تقابل رونالدو و مسی، توجه تمام فوتبالدوستان دنیا را به رقابت سیتی – پاری‌سن جلب خواهد کرد.

در گروه F هم تقابل تیم‌های ویارئال اسپانیا و منچستریونایتد انگلستان تیم‌های فینالیست فصل گذشته لیگ اروپا هم جذاب است؛ دیدارهایی که منچستر به فکر انتقام شکست دراماتیکش در دیدار نهایی آن رقابتها از حریف اسپانیایی‌اش است.

دیدار تیم‌های بایرن‌مونیخ آلمان و بارسلونا اسپانیا در گروه E هم بسیار جالب است. بارسا که پس از سالها بدون مسی باید در مسابقات اروپایی به میدان برود، به فکر انتقام شکست ۸ بر ۲ دو فصل قبل  لیگ قهرمانان اروپا (یک‌چهارم نهایی) از بایرن مونیخ است و قطعا تقابل این دو تیم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

در گروه H، زنیت روسیه که سردار آزمون را در اختیار دارد، باید به مصاف چلسی مدافع عنوان قهرمانی و یوونتوس تیمی که همیشه یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوده، برود. البته تیم چهارم این گروه مالمو سوئد و هم تیمی‌های آزمون حداقل امیدوار هستند که از این گروه سخت، شانس حضور در لیگ اروپا را داشته باشند.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به شرح زیر است:

گروه A: منچسترسیتی انگلستان، پاری‌سن ژرمن فرانسه، لایپزیش آلمان و کلوپ بروژ

گروه B: اتلتیکومادرید اسپانیا، لیورپول انگلستان، پورتو پرتغال و آ.ث میلان ایتالیا

گروه C: اسپورتینگ لیسبون پرتغال، دورتموند آلمان، آژاکس هلند و بشیکتاش ترکیه

گروه D: اینتر میلان ایتالیا، رئال مادرید اسپانیا، شاختاردونتسک اوکراین و شریف آذربایجان

گروه E: بایرن‌مونیخ آلمان، بارسلونا اسپانیا، بنفیکا پرتغال و دیناموکیف اوکراین

گروه F: ویارئال اسپانیا، منچستریونایتد انگلستان، آتالانتا ایتالیا و یانگ بویز سوئیس

گروه G: لیل فرانسه، سویا اسپانیا، سالزبورگ اتریش و ولفسبورگ آلمان

گروه H: چلسی انگلستان، یوونتوس ایتالیا، زنیت روسیه و مالمو سوئد

……………………………………

گزارش: امیر محب‌ملکی