به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»، برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کارنامه و برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند سیدرضا فاطمی‌امین آشنایی کافی جهت پیشبرد امور در این وزارتخانه را دارد.

طهماسبی: رئیسی فردی متخصص را برای وزارت صمت معرفی کرد

فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن حمایت از سیدرضا فاطمی‌امین برای تصدی وزارت صمت، اظهارکرد: خوشبختانه همانگونه که از آقای رئیسی انتظار می‌رفت، فردی متخصص و آشنا با حوزه وزرات صمت که این روزها وضعیت مناسبی هم ندارد، به مجلس معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه تخصص و تحصیلات دکتر فاطمی امین مرتبط با وزارت صمت است، خاطرنشان کرد: تجربه و تخصص دکتر فاطمی امین منطبق به مسئولیت جدیدی که قرار است عهده‌دار شوند، است و با بخش خصوصی نیز آشنایی دارند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه فاطمی امین مورد وثوق آیت‌الله رئیسی است، گفت: لابی گری ها و واسطه‌ها در وزارت صمت، بازار، مصرف کننده، صنعتگر و تولیدکننده را آزار می دهد و عمده مشکلات مربوط به صنایع و معادن هم به دلیل بروز و نمود همین پدیده است.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور دکتر فاطمی امین در راس وزارتخانه صمت اعیاری نا سالم حذف و از تولیدکنندگان و صنعتگران واقعی با برنامه ریزی دقیق حمایت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تاکید کرد که قطعا با حضور دکتر فاطمی‌امین در وزارت  معدت، صنعت و  تجارت کشور تحولی عظیم در حوزه بازار، صنایع و توزیع عادلانه به وجود آورده تا رضایت نسبی در بین مردم ایجاد شود

شاکری: «فاطمی امین» کارنامه و برنامه قابل قبولی دارد

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح و نظارت دقیق برسیستم توزیع کالاها، تغییر رویکرد در شرکت‌های خودروسازی و توجه به تولیدات صادرات محور سه محور کلیدی در برنامه وزیر پیشنهادی صمت است.

وی با اشاره به کارنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکنون چندین بار برنامه خود را به نمایندگان ارائه کرده‌اند. ایشان یکبار در کمیسیون عمران و یکبار در نشست کارآفرینان به ارائه برنامه‍‌های خود برای پشیبرد امور وزرات صمت پرداخته‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده آقای فاطمی امین هم کارنامه و هم برنامه قابل قبولی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. نظر اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز نسبت به برنامه های ایشان و نگاهی که در پیشبرد امور و حل مسائل پیرامون این وزارتخانه دارد، مثبت است.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت این قابلیت و توانایی را دارد که به عنوان وزیر در این وزارت خانه کلیدی ایفای نقش کند. یکی از برنامه های مهم ایشان اصلاح چرخه نظام توزیع کالاها اعم از کالاهای عمومی، کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز صنعت است.

شاکری در ادامه یادآور شد: متاسفانه به علت نوسانات در قیمت کالاها همیشه در این حوزه با مشکل مواجه بوده‌ایم. اصلاح این ساختار و نظارت دقیق بر سیستم توزیع یک امر ضروری است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مهم ایشان تغییر رویکرد در شرکت‌های خودروسازی است. همچنین ایشان در برنامه پیشنهادی خود به مجلس بر صرورت توجه به تولیدات صادرات محور اشاره داشته اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین گفت: اصلاح و نظارت دقیق برسیستم توزیع کالاها، تغییر رویکرد در شرکت های خودروسازی و توجه به تولیدات صادرات محور سه محور کلیدی در برنامه پیشنهادی ایشان است. از نظر بنده ایشان برنامه قابل قبولی به مجلس ارائه داده و موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان خواهد شد.

فیروزی پوربادی: نگاه کمیسیون عمران نسبت به وزیر پیشنهادی صمت مثبت است

رحمت‌الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: آقای فاطمی‌امین که به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده‌اند، هم دارای تجربه کار در وزارت صمت به‌عنوان معاون وزیر، هم دارای سابقه کار در بخش خصوصی و هم دارای سابقه در بورس هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: در کارنامه ایشان هم سابقه کار در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود داشته و در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشته‌اند. ایشان آشنایی کافی نسبت به پیشبرد امور در این وزارتخانه دارد و از سوی دیگر مورد وثوق رئیس جمهور نیز بوده که در هماهنگی برای حل مسائل موجود در این حوزه موثر است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایشان برنامه قابل قبولی نیز تهیه کرده و به نمایندگان ارائه کردند. در برنامه این وزیر پیشنهادی به مواردی نظیر سامانه اطلاعات کسب و کار، سامانه تجارت، روند تولید داخل، ساماندهی ماموریت های وزارت صمت، تنظیم بازار، توجه به صادرات و پشتیبانی از تولید داخل توجه شده است‌.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت آشنایی کافی جهت پیشبرد امور در این وزارتخانه را دارد، تاکید کرد: در برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی صمت، اصلاح نظام توزیع کالاها و همچنین رویکردهای حاکم بر صنعت خودروسازی کشور مورد توجه قرار گرفته که از نیازهای امروز کشور است.

فیروزی پوربادی همچنین گفت: بر اساس جمع بندی های صورت گرفته در کمیسیون عمران، نگاه کمیسیون نیز باتوجه به برنامه ای که ایشان ارائه دادند، مثبت است. بنظر می رسد ایشان در کسب رای اعتماد از مجلس نیز موفق خواهند شد.