به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ بعد از ۱۱۷ روز تعطیلی، رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور فردا چهارشنبه، چهارم تیرماه، با برگزاری دیدار معوقه تیم‌های فولادخوزستان و استقلال تهران از هفته هفدهم این مسابقات مجددا آغاز می‌شود؛ جامی که پیگیری دوباره آن، هفته‌هاست که حواشی بسیاری به‌همراه داشته است.

اعتراض برخی از تیم‌ها به برگزاری مجدد لیگ و درخواست آنها برای پایان مسابقات بدون معرفی قهرمان و تیم‌های سقوط کننده و حتی تهدید بعضی از تیم‌ها به کناره‌گیری، به‌دلیل نگرانی از ابتلای کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان به بیماری کرونا، نتیجه‌بخش نبود تا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، تصمیم به برگزاری مجدد رقابتها بگیرند.

البته حرف و حدیث‌ها و شایعات بسیاری برای پیگیری مجدد این جام وجود دارد؛ برخی مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را متهم به حمایت از تیم پرسپولیس کرده و برگزاری مسابقات که شاید منجر به قهرمانی مجدد این تیم و رسیدن به رکورد ۴ قهرمانی متوالی در این جام، را دلیل اصلی خود بر این ادعا می‌دانند.

عده‌ای دیگر فشار اسپانسر مسابقات مبنی بربازگردان پول پرداخت به فوتبال در صورت لغو رقابتها و یا پیگیری جام را دلیل، اصرار مدیران فوتبال به ادامه رقابتها برشمرده و برخی دیگر، مشکلات مالی بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل برگزاری رقابتها را دلیل از سرگیری جام نوزدهم می‌دانند.

حال هرکدام از این دلیل‌ها درست یا غلط باشد، مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم به برگزاری مجدد این رقابتها گرفته‌اند؛ آنهم با دیدار معوقه فولاد و استقلال در شهر اهواز که این روزها، از نظر ابتلا به بیماری کرونا، جزو مناطق قرمز و پرخطر محسوب می‌شود.

آنچه مشخص است، با آغاز رسمی ادامه رقابتهای لیگ برتر، مسابقات که جزو عجیب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دوران تاریخ رقابتهای فوتبال باشگاهی در ایران است، مطمئنا حواشی جدیدی از سوی مدیرانی که تیم‌های‌شان شانس قهرمانی، شانس آسیایی شدن و شانس بقا در لیگ را از دست می‌دهد، بوجود می‌آید، اتفاقی که هرساله شاهد آن هستیم و هیچ مقام مسئولی، قدرت برخورد با آنها را نداشته و ندارد…

نبردی تاریخی برای آسیایی شدن

آبی‌های تهران و سرخ‌های خوزستان در حالی از ساعت ۲۱ فردا چهارشنبه و در ورزشگاه شهدای فولاد شهر اهواز، چراغ فوتبال را در ایران دوباره روشن می‌کنند که این چهل و ششمین تقابل دو تیم در مسابقات مختلف و سی و ششمین دیدار دو تیم در ادوار پیشین لیگ برتر است. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که سهم آبی‌های تهران از بازی‌های گذشته ۲۳ و سهم سرخ‌های خوزستان تنها ۱۰ پیروزی است که این آمار نشان از برتری قابل توجه استقلال در دیدارهای رو در رو دارد.

آخرین نبرد دو تیم که مربوط به نیم فصل اول همین دوره از رقابتهاست، در تاریخ ۷ شهریور ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این بازی با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید. در آن بازی فرشید اسماعیلی برای استقلال و امیرحسین باقرپور برای فولاد گلزنی کردند. جواد نکونام و استراماچونی در آن بازی هدایت دو تیم را بر عهده داشتند.

حالا این دو تیم درحالی برابر هم قرار می‌گیرند که برای کسب سهمیه آسیایی و افزایش شانس قهرمانی، تنها باید با کسب ۳ امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند زیرا نتیجه مساوی، به سود سایر مدعیان خواهد بود.

درحال حاضر استقلال تهران با ۳۶ امتیاز، و پس از پرسپولیس (با ۴۷ امتیاز)، سپاهان (با ۳۷ امتیاز) و تراکتورسازی (با ۳۷ امتیاز)، در رده چهارم قرار گرفته که با برتری در این بازی، ضمن رسیدن به رده دوم جدول، فاصله امتیازی خود با صدرنشین را به ۸ امتیاز می‌رسد اما فولاد خوزستان، در صورت برتری برابر میهمان قدرتمندش، ۳۶ امتیازی شده و به خاطر تفاضل کمتر نسبت به استقلال، به رده پنجم جدول صعود خواهد کرد.

برنامه کامل رقابتهای لیگ برتر در روزهای پیش‌رو، به شرح زیر است:
معوقه از هفته هفدهم
چهارشنبه – ۴ تیر ۱۳۹۹
* فولاد خوزستان – استقلال تهران، ساعت ۲۱، ورزشگاه شهداء فولاد اهواز

هفته بیست و دوم؛ (بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و قدردانی از زحمات کادر درمانی سراسر کشور)
یکشنبه – ۸ تیر ۱۳۹۹
* تراکتورسازی تبریز – نساجی مازندران، ساعت ۲۰:۱۵، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* شهر خودرو مشهد- ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
* صنعت‌نفت آبادان – پارس جنوبی‌جم، ساعت ۲۱، ورزشگاه تختی آبادان
* شاهین شهرداری بوشهر – نفت مسجد سلیمان، ساعت ۲۱، ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر
* پیکان تهران – پرسپولیس تهران، ساعت ۲۱، ورزشگاه شهداء شهر قدس

دوشنبه – ۹ تیر ۱۳۹۹
* سپاهان اصفهان – گل‌گهر سیرجان، ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
* فولادخوزستان – ماشین سازی تبریز، ساعت ۲۱، ورزشگاه شهداء فولاد اهواز
* استقلال تهران – سایپا تهران، ساعت ۲۱، ورزشگاه آزادی تهران