به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل بدهی‌های سنگین به مربیان و بازیکنان خارجی با دردسرهای زیادی مواجه شده‌اند و مسئولان هر دو باشگاه با چالش بزرگی مواجه شده‌اند.

مهدی علی‌نژاد در گفتگویی تلویزیونی این خبر را تأیید کرد و گفت: با تصمیم وزارت ورزش از این پس جذب مربی و بازیکن جدید برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس ممنوع است اما آنها می‌توانند از بازیکنان و یا مربیانی که الان در اختیار دارند، استفاده کنند.

وی در مورد اینکه چرا وزارت ورزش جذب بازیکنان خارجی را برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ممنوع کرده است، یادآور شد: چون هم می‌خواستیم دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و هم جلوی یکسری حواشی را بگیریم این تصمیم را گرفتیم. چون مالکیت این دو باشگاه با وزارت ورزش است این تصمیم را گرفتیم. طبیعی است که برای باشگاه‌هایی که مالکیتش با ما نیست نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. این تصمیم تا اطلاع ثانوی و موقت است برای اینکه وضعیت اقتصادی دو باشگاه ساماندهی شود.

معاون وزیر ورزش افزود: اگر هم بعداً اجازه‌ای داده شود با نظارت وزارت ورزش به عنوان مالک دو باشگاه خواهد بود. در عین حال فرصتی است به بازیکنان خیلی خوبی که در ایران داریم تا از آنها استفاده کنیم. باید از ظرفیت داخلی در این دو باشگاه بیشتر استفاده کنیم.

علی‌نژاد اضافه کرد: البته الان فصل نقل و انتقالات نیست و چند ماه دیگر خواهد بود. این اتفاق آن موقع عملیاتی می‌شود. بعضی‌ها گفته‌اند می‌خواهید دو باشگاه را واگذار کنید و نباید این تصمیم گرفته شد. واگذاری کامل تا شهریور انجام نمی‌شود و نقل و انتقالات فصل بعد در انتهای تابستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه  الان می‌شود مربی خارجی گرفت و این ممنوعیت وجود نخواهد داشت، در مورد اینکه جذب بازیکنان با نظر مدیرعامل دو باشگاه که از سوی وزارت ورزش انتخاب شده‌اند، صورت گرفته و حتی بحث دلالی بعضی مدیران پیش آمده است، اینگونه توضیح داد: حق انتخاب بازیکن معمولاً با نفرات دیگری است نه مدیرعامل. مربی پیشنهاد می‌دهد، کمیته فنی نظر می‌دهد و تصمیم نهایی را مدیرعامل می‌گیرد ولی کسانی که تعدادشان بیشتر است در انتخاب بازیکن نقش دارند.

معاون وزیر ورزش همچنین گفت: این تصمیم هم موقتی است. اگر هم دو باشگاه در آینده اجازه استفاده از بازیکن خارجی داشته باشند، وزارت ورزش نظارت بیشتری خواهد داشت. هدف ما این است که از دامن زدن به حاشیه ها در ورزش جلوگیری کنیم. بازهم می گویم این تصمیم دائمی نیست. دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم. برای بعضی از شرایط باید تصمیم موقت گرفت تا ساماندهی صورت بگیرد.