به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ هر روز اخبار جدیدتر و عجیب‌تری از همکاری جنجالی مارک ویلموتس و دستیارانش با فدراسیون فوتبال ایران منتشر می‌شود. همچنین کم کم هزینه‌های حضور مارک ویلموتس در ایران، رو می‌شود و مهدی تاج، امیر مهدی علوی و محمدرضا ساکت که عامل حضور این مربی بودند، به‌طور کامل سکوت کرده‌اند و لام تا کام حرف نمی‌زنند.

آخرین خبر این بود که ویلموتس در فیفا به ایران اتهام کلاهبرداری و دست بردن در قرارداد مورد توافق را زده است. حالا هم خبری از فدراسیون به بیرون درز کرده که شنیدن آن برایتان عجیب خواهد بود. مارک ویلموتس به اصرار همسرش، همراه با یک بادیگارد به ایران سفر می‌کرد. او بر خلاف مصاحبه‌هایش که می‌گفت: «ایران کشور امنی است»، در عمل بادیگارش را به خود چسبانده بود و بدون او هیچ جا نمی‌رفت!

این فرد یعنی بادیگادر ویلموتس، «سرجه بورلی» نام داشت و قبلا در رقابت‌های توردودفرانس (معتبرترین رقابت‌های دوچرخه‌سواری جهان در کشور فرانسه) و کنار دست دوچرخه‌سواران دیده می‌شد.

بورلی همزمان با حضور ویلموتس در ایران، به تهران سفر کرد و در تمرینات کنار زمین می‌ایستاد و چهارچشمی همه را می‌پائید تا مبادا خبرنگاران و عکاسان حاضر، به ویلموتس حمله نکنند!

اما بد نیست بدانید هزینه‌های بادیگارد شخصی ویلموتس در ایران را هم فدراسیون فوتبال می‌داد! هزینه پرواز‌های فرست کلاس (که مدام همراه با ویلموتس در حال سفر به خارج از ایران بود)، هزینه هتل و هزینه غذای بادیگارد او را فدراسیون پرداخت می‌کرد.

با وجود آنکه تاج و علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدام تاکید داشتند قرارداد ویلموتس عالی بسته شده و نسبت به قرارداد کی‌روش، قرارداد بهتری است، اما در عمل یکسری شرایط را پذیرفته بودند که کلا قرارداد را به نفع مربی بلژیکی می‌کرد.

البته مهدی تاج برای توجیه اقدامات خود، در چند مصاحبه گفته بود: «ویلموتس مربی نجیبی بود» اما این مربی نجیب‌زاده، در حال حاضر از فدراسیون شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت ۶ میلیون یورویی همراه با دستیارانش بوده و به فیفا گفته فدراسیون ایران سر او کلاه گذاشته است.

از سوی دیگر، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال، یعنی مهدی تاج، برای پاسخ به خبرهای درز شده از قرارداد ویلموتس، اعلام کرد: «به زودی درباره این قرارداد افشاگری می‌کند تا روی مخالفان کم شود» اما از زمان بازگشت به ایران به‌طور کامل سکوت کرده است.

امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون و ساکت دبیرکل سابق هم که در پروسه انتقال این مربی به ایران نقش کلیدی داشتند، درباره این قرارداد عجیب ویلموتس حرفی نمی‌زنند.

هزینه نجومی برای اجاره اتاق مارک ویلموتس و مرسدس لاکچری!

نکته اینجاست مراسم استقبال از این مربی در تهران هم مثل مراسم استقبال از روسای جمهور خارجی برگزار شد و فدراسیون برای چند روز، گرانترین مرسدس بنز تشریفات را با رقمی معادل روزانه ۲.۵ میلیون تومان اجاره کرده است.

این اما هزینه اصلی نبود. فدراسیون گرانترین سوئیت هتل اسپیناس پالاس را که هزینه هر شب اقامت آن ۴ میلیون ناقابل بود، برای ویلموتس رزرو کرد. یعنی او برای سه روز ماندن در این اتاق، ۱۲ میلیون تومان هزینه روی دست فدراسیون گذاشت.

تازه بماند که ویلموتس در این سفر تنها نبود و وکیل و مربی دروازه‌بان‌هایش را همراه خود داشت. آنها هم در بهترین اتاق های هتل اسپیناس اقامت کردند و گرانترین غذاها را خوردند. هزینه های جانبی دیگری هم روی دست فدراسیون ماند. از جمله هزینه CIP و یک پذیرایی لاکچری، هزینه بلیت رفت و برگشت آنها با پرواز فرست کلاس و….

ویلموتس به اندازه‌ای که ایران به او بها داد و پول به پایش ریخت، به تیم ملی خدمت نکرد، با وجود فسخ قراردادش، دو میلیون یورو در ترکیه و به‌صورت نقدی از فدراسیون‌نشین‌ها دریافت کرد تا او، بی‌سابقه‌ترین دستمزد زندگی خودش را دریافت کند.

با توجه به تمامی این حواشی، مهدی تاج اخیرا منتقدان را تهدید کرده که دست آنها را رو خواهد کرد اما او، امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون و همینطور محمدرضا ساکت که سه ضلع اصلی مذاکره و توافق با ویلموتس بودند، هیچ پاسخی به این ابهامات نمی‌دهند.

علوی در حالی سکوت کرده است که این روزها حتی در توئیتر جواب خبرنگاران خارجی را به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌دهد!