به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص از سرگیری فعالیت‌های ورزشی گفت: فعالیت‌های ورزشی در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و بعد از ماه مبارک رمضان، برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: البته فعالیت‌های ورزشی که بدون تماشاگر است. در عین حال اجتماع مردم نخواهد بود و تماشاگران حضور ندارند.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: چارچوب و پروتکل‌های بهداشتی را وزارت بهداشت و درمان ابلاغ خواهد کرد.

این تصمیم در حالی از سوی رئیس جمهور اعلام شد که چراغ سبز وزارت بهداشت برای آغاز مسابقات لیگ برتر طی دو روز گذشته، انتقاد بسیاری از تیم‌ها، بازیکنان و مربیان را در پی داشته است.

همچنین دکتر ستوده پزشک تیم استقلال هم در روزهای گذشته اعلام کرده که با توجه به زیرساخت‌های ورزشی کشور و این که می‌داند پروتکل‌ها انجام پذیر نیست و فقط روی کاغذ است، مخالف برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال است. وی در این خصوص می‌گوید: «این کار صددرصد خطرناک است زیرا تهران اوضاع خطرناکی دارد. خوزستان هم همینطور است. همه اینها برای انجام تمرینات است و مسائلی مانند فرودگاه یا برگزاری مسابقات بماند. من مخالفم و به شدت اعلام خطر می‌کنم.»

مصطفی اکبری پزشک تیم نساجی مازندران که اجرای پروتکل‌های بهداشتی را غیر ممکن می‌داند، هم در خصوص آغاز مجدد رقابتهای لیگ برتر، اینگونه اظهارنظر کرد: «از دولتمردان و همه مسئولان کشوری تقاضای عاجزانه دارم که اجازه ندهند به خاطر فوتبال با جان صدها بلکه هزاران نفر بازی شود. از آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم می خواهم جلوی یک فاجعه انسانی را بگیرند. این همه هزینه سنگین جانی و مالی به چه قیمت؟ برگزاری مسابقات فوتبال حتی بدون تماشاگربه این سادگی ها نیست و تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی برای تیم‌ها و مسابقات غیرممکن است.»

مجید زاده رحیم پزشک تیم شهر خودرو مشهد هم در مورد از سرگیری رقابتها گفت: «شروع لیگ برتر در شرایط کنونی کرونایی، یک خودکشی فوتبالی و ورزشی به شمار می رود که تبعات آن بسیار تلخ خواهد بود. امیدوارم کسانی که تصمیم گیرنده هستند، در این خصوص با دید باز فکر کنند و به فکر حفظ جان افراد باشند.»

از سوی دیگر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره شرایط و زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر با توجه به وجود ویروس کرونا گفت: «تقریبا مسابقات به مدت شش هفته و هر پنج روز یک بار می‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم. به‌طور حتمی مسابقات بدون حضور تماشاگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی برگزار می‌شود. اگر خدای نکرده در حدود ۲۰ تا ۲۵ خرداد مشکلی وجود داشته باشد، برنامه لیگ برتر را دوباره متوقف می‌کنیم.»