به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش“، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز  با ۱۹۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه به «کاظم خاوازی» برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی رأی اعتماد دادند.

گفتنی است در تاریخ سوم آذرماه سال ۱۳۹۸ اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس اعلام کرد که معاون پارلمانی رئیس جمهور از استعفای محمود حجتی و پذیرش آن توسط رئیس جمهور خبر داده است.

استعفای حجتی درحالی اعلام و پذیرفته شد که قرار بود وی در همان اوایل آذرماه، و با محورهای قیمت تولیدات، افزایش نهادهای دامی و کشاروزی و …، از سوی نمایندگان مجلس مورد استیضاح قرار بگیرد.

علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز و عضو کمیسیون آب، خاک و منابع طبیعی مجلس نیر در مورد استعفای حجتی گفته بود که یکی از دلایلی که حجتی استعفا داد، موضوع بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بود. درواقع این نهاد که تامین‌‌کننده‌ بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیازمندی‌ها در این حوزه بود، به یک‌باره از وزارت جهاد کشاورزی جدا شد و به وزارت صمت سپرده شد. هرچند کمیسیون کشاورزی نیز با این انتقال موافق نبود اما در نهایت این اتفاق رخ داد.

حالا بعد از ۱۳۷ روز، کاظم خاوازی به‌عنوان وزیر جدید جهاد کشاورزی، جانشین حجتی شد.

#بانگ ، #بانگ_سروش