بانگ سروش ؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین سه‌شنبه شب در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا شهر منامه بحرین به مصاف هم رفتند که اتفاقی تلخ پیش از آغاز این بازی رقم خورد.

برپایه این گزارش، پیش از آغاز بازی و زمانی که سرود ملی ایران در ورزشگاه طنین انداز شد، تماشاگران بحرینی حاضر در ورزشگاه با سوت، جیغ و ایجاد صداهای ناهنجار به سرود کشورمان بی‌احترامی کردند؛ هرچند که ملی پوشان و اعضای تیم ایران بدون توجه به این موضوع سرود را خواندند.

در حالی که ایرانی‌ها هنوز اتفاقات بازی سال ۲۰۰۲ دو تیم و آن باخت عجیب به بحرین و توهین تماشاگران این تیم را فراموش نکرده‌اند، رفتار بحرینی‌ها در این مسابقه، به نوعی مسائل مربوط به آن مسابقه را تداعی کرد.

زیرپا گذاشتن اصول جوانمردانه این مسابقه و توهین به سرود ملی کشورمان از سوی بحرینی‌ها موضوعی است که لزوم رسیدگی به آن از سوی AFC احساس می‌شود. باید دید واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا که همواره مطرح شدن مسائل سیاسی در ورزشگاه‌ها خط قرمزش بوده، به این هنجارشکنی چه خواهد بود.

در این خصوص سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال اعتراض خود را بابت رفتار سخیف برخی از تماشاگران بحرینی به AFC و FIFA ارسال کرد.

امیرمهدی علوی در این مورد گفت: در پی رفتار ناشایست جمعی از تماشاگران بحرینی در آغاز بازی امشب و در هنگام پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تاسف عمیق از این موضوع، اعتراض شدید الحن فدراسیون فوتبال نسبت به این رفتار سخیف، به ناظر مسابقه و متعاقب آن جهت بررسی های بعدی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال شد.

از سوی دیگر، مسعود سلطانی‌فر در واکنش به اهانت هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین هنگام نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: مراتب اعتراص رسمی ایران به اهانت‌های صورت گرفته هنگام پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در بازی مقابل بحرین در کوتاهترین زمان ممکن از طریق فدراسیون  فوتبال  به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و از طریق  کمیته ملی المپیک به خاطر نقض منشور المپیک برای احترام سرود ملی یک کشور به کمیته بین المللی المپیک اعلام و پیگیری‌های لازم برای برخورد قانونی و اعمال مجازات‌های لازم به عمل خواهد آمد.

وی افزود: توهین هواداران و بازیکنان تیم ملی بحرین به سرود ملی کشورمان نقض آشکار قوانین و مقررات فیفا و کمیته بین المللی المپیک است و از طریق نهادهای بین المللی آن را پیگیری خواهیم کرد.