جامعه » اخبار ویژه » پیشخوان خبر » عناوین مهم خبری » مطالب ویژه
کد خبر : 4020
پنجشنبه - 4 شهریور 1400 - 01:35

محمد باقر الفت به عنوان معاون منابع انسانی وامور فرهنگی قوه قضائیه منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش؛ با تعیین تکلیف وزیر دادگستری پیشنهادی آقای رییسی در مجلس شورای اسلام و رای اعتماد نمایندگان به وی، حجه الاسلام محسنی اژیه ییس قوه ی قضاییه، محمد باقر الفت را به سمت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب کرد. این معاونت پیش از این در اختیار […]

محمد باقر الفت به عنوان معاون منابع انسانی وامور فرهنگی قوه قضائیه منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش؛ با تعیین تکلیف وزیر دادگستری پیشنهادی آقای رییسی در مجلس شورای اسلام و رای اعتماد نمایندگان به وی، حجه الاسلام محسنی اژیه ییس قوه ی قضاییه، محمد باقر الفت را به سمت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه منصوب کرد.
این معاونت پیش از این در اختیار امین حسین رحیمی بود که توسط رییسی برای وزارت دادگستری به مجلس معرفی و موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شد.

 

محمد بافر الفت

 

دکتر محمد باقر الفت پیش از این مسئولیت‌های معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رییس کل دادگستری خوزستان و دادستانی قزوین را در کارنامه خود داشته است.

وی همچنین به عنوان دبیر اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه فعالیت داشته و از منتقدان جدی عدم شفافیت در امور اقتصادی و عملکرد ربوی نهادهای مالی بوده است.

الفت همچنین در دوران خدمت خود در خوزستان منشا تحولات عمده‌ای در تقویت آرامش و امنیت و رفع تعارضات قومی بود، فعالیت‌های پژوهشی و حمایتی در خصوص حقوق اقتصادی عامه، نقش بخشی به سازمانهای مردم نهاد در امور قضایی و حقوقی شهروندان، ارتقای آگاهی‌های عمومی و مبارزه با فساد در دستگاههای اجرایی و قضایی و همچنین تنظیم برنامه توسعه و تحول قضایی، تعامل مثبت با رسانه‌ها، حمایت از بنیاد کودک و موارد بسیار دیگر در دوران تصدی رییسی و لاریجانی بر مسند ریاست قوه قضاییه را می‌توان به عنوان نقاط اثربخش کارنامه وی برشمرد.

 

 

ساختار قوه قضاییه