به گزارش پایگاه خبری “بانگ سروش“، بدن انسان یک قلعه است. ساختار آن همانند یک ساعت است و هر عضو از بدن شما، مانند یک چرخ‌دنده از شما محافظت می‌کند. اما برای سالم ماندن این قلعه، باید کنترل آن را به دست بگیرید و استاد محدوده فیزیکی خود شوید. باید بدن خود را تقویت کنید تا این سیستم، همانند یک ماشین روغن‌کاری شده، از شما در مقابل طوفان‌های زندگی محافظت کند. بهترین مسیر تمرین و آموختن سبک رزمی نیرو است.

سبک رزمی نیرو چیست؟

سبک رزمی نیرو تنها یک سبک ورزشی نیست. بلکه هنری است که با تلاش و کوشش خلق شده. خالق این سبک رزمی نیرو ، امیر لطفی آزاد است که در سال ۱۹۹۰ در بریتانیا این سبک رزمی را ثبت کرد و یک سال بعد، فعالیت خود در ایران را آغاز نمود. اما این سبک از نظر اجرایی چه پایه‌هایی دارد؟

شما دو نکته اصلی را می‌آموزید. ابتدای تکنیک‌های دفاع شخصی و سپس تکنیک‌های تمرکزی و تنفسی به شما آموزش داده خواهد شد. این دو پایه، فواید فراوانی برای ذهن و بدن شما خواهند داشت. در زمینه دفاع شخصی نه تنها توانایی دفاعی شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه ساختار فیزیکی شما هم بهبود پیدا می‌کند. از بدن خود مطمئن‌تر خواهید بود و آماده رویارویی با هر چالش فیزیکی  و فکری خواهید بود.

در زمینه ذهنی هم شادابی جدیدی را تجربه خواهید کرد. یک بخش از سبک رزمی نیرو کسب آرامش درونی است. امیر لطفی آزاد، در سفرهای خود به هیمالیا توانست با این آرامش درونی آشنا شود و قدرت درونی خود را تقویت کند. سبک رزمی نیرو این امکان را برای شما هم فراهم کرده است و فقط باید از جا بلند شوید و بخواهید که تغییری ایجاد کنید.

چگونه نیرو احوال شما را دگرگون می‌کند

در طی سال‌های اخیر سبک رزمی نیرو توانسته محبوبیت خاصی میان مردم از اقشار مختلف و همچنین سنین مختلف کسب کند. به صورت رسمی این سبک رزمی برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ در فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران ثبت شد و کلاس‌های آن آغاز شد.

اگر سری به وبسایت این سبک رزمی بزنید و نظرات هنرجویان را بخوانید، متوجه خواهید شد که نیرو توانسته چه تغییر شگرفی در زندگی افراد ایجاد کند. همانطور که گفتیم این سبک رزمی برای سنین مختلف مناسب است ( نیرو برای همه )  نیرو باعث می‌شود که کودکان انرژی خود به بهترین شکل استفاده و مدیریت  کنند و بتوانند با یک روش جدید از زندگی آشنا شوند.

اگر در سنین جوانی هستید، مطمئنا یادگیری “نیرو” امنیت و آرامش شما را در زندگی تضمین خواهد کرد و بهتر می‌توانید از خود و عزیزان خود دفاع کنید. همچنین در سنین بالاتر، این سبک رزمی برای بهبود مشکلاتی همچون کمر درد و مشکلات فکری فوق‌العاده مناسب است.

 تمرین برای پیشگیری

وضعیت فیزیکی شما، چالش‌های شما در زندگی را مشخص می‌کند. بسیاری بر این باور هستند که با آموختن دفاع شخصی قرار است بیشتر از آن استفاده کنند و درگیری را تجربه کنند. اما عکس این مسئله صحیح است. با آموختن دفاع شخصی، فیزیک شما و ذهنیت شما نسبت به اطراف تغییر خواهد کرد. به جای اینکه وارد درگیری شوید، سبک رزمی نیرو کمک می‌کند که از وقوع هر اتفاقی پیشگیری کنید. این پیشگیری اهمیت بسیار فراوانی دارد و به نوعی شاکله این سبک رزمی را تشکیل داده.

همچنین در حال حاضر، تنفس درست برای همه ما اهمیت فراوانی دارد. گسترش ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف باعث شده که ما نیازمند بدنی سالم‌تر از همیشه باشیم. در این زمینه، سبک رزمی نیرو بازهم به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می‌کند و نحوه صحیح تنفس را به شما آموزش می دهد. تمرین‌های تنفسی این سبک ورزشی باعث می‌شود که کنترل بیشتری روی تنفس خود داشته باشید و ظرفیت خود را افزایش دهید. همین عمل باعث می‌شود بدن شما قدرتمندتر از همیشه در مقابل بیماری‌ها ظاهر شود.

یک قدم تا تغییر

دسترسی به کلاس‌های سبک رزمی نیرو سخت نیست. اگر حس می‌کنید که نیاز به یک تغییر شگرف در زندگی دارید و نیازمند هدایت برای رسیدن به مسیری درست هستید، این هنر رزمی می‌تواند به شما کمک کند. در شرایط کنونی که فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت فراوانی دارد، کلاس‌های نیرو  در این ایام به‌صورت آنلاین می‌شود و مربیان و هرجویان در کنار هم به تمرین می پردازند. پس عزم خود را جزم کنید و وارد مسیری درست برای پیشرفت و خودشناسی بیشتر شوید.