ورزش و سلامت » پیشخوان خبر » جدیدترین عناوین » عناوین مهم خبری » مطالب ویژه
کد خبر : 4126
چهارشنبه - 24 شهریور 1400 - 13:13
یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

صعود دراماتیک پرسپولیس و شکست استقلال‌ها در «دوشنبه»/ سرخ‌ها منتظر قرعه‌کشی

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ تیم‌ فوتبال پرسپولیس در هفته شکست استقلال و تراکتورسازی، با برتری مقابل میزبان تاجیکستانی خود، به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. برپایه این گزارش، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ […]

صعود دراماتیک پرسپولیس و شکست استقلال‌ها در «دوشنبه»/ سرخ‌ها منتظر قرعه‌کشی

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ تیم‌ فوتبال پرسپولیس در هفته شکست استقلال و تراکتورسازی، با برتری مقابل میزبان تاجیکستانی خود، به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

برپایه این گزارش، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شهریورماه با برگزاری هشت مسابقه در غرب و شرق آسیا پیگیری شد و تیم‌های راه یافته به جمع ۸ تیم برتر قاره کهن حریفان خود را شناختند.

در یکی از مهمترین دیدارها که دوشنبه شب (۲۲ شهریورماه) در ورزشگاه زعبیل دبی (زمین بی‌طرف) برگزار شد، تیم فوتبال استقلال تهران برابر میهمانش الهلال عربستان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و از گردونه رقابتها کنار رفت. گومیس (۳۹) و سالم الدوساری (۵۶) زننده گل‌های الهلال در این مسابقه بودند.

تیم تحت حمایت فرهاد مجیدی که به دلیل مشکلات مدیریتی، جدایی بازیکنان کلیدی و برگزار نکردن دیدار تدارکاتی، در این مسابقه بسیار ناهماهنگ و بی‌برنامه بازی کردند، به‌راحتی شانس صعود به جمع ۴ تیم برتر غرب آسیا را از دست دادند تا موج انتقادها علیه کادرمدیریتی، کادرفنی و بازیکنان این تیم آبی‌پوش بیشتر شود.

استقلال تهران - الهلال عربستان

در دیگر بازی حساس این مرحله، تیم فوتبال پرسپولیس در شهر دوشنبه و در ورزشگاه خانگی تیم استقلال تاجیکستان به میدان رفت. شاگردان یحیی گل‌‍محمدی در این مسابقه مهم درحالیکه عملکرد بهتری نسبت به میزبان‌شان داشتند و فرصت‌های بسیاری را بدست آورند اما تا دقیقه ۹۰ موفق به فتح دروازه حریف نشدند.

در ثانیه‌های پایانی بازی و درشرایطی که فوتبالدوستان و طرفداران دو تیم منتظر سوت پایان مسابقه بود، «مهدی ترابی» با ضربه‌ای استثنایی، گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند تا این تیم صعود شیرین و دراماتیکی به جمع ۴ تیم برتر غرب اسیا صعود کند.

در دیگر مسابقه غرب آسیا، تیم تراکتورسازی تبریز که با مشکلات شدید مالی و مدیریتی روبرو است، در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر برابر النصر عربستان با یک گل تن به شکست داد. وینسنت ابوبکر (۱۱) تک گل النصر را به ثمر رساند تا دومین تیم عربستانی صعود کننده به جمع تیم‌های برتر غرب آسیا لقب بگیرد.

آخرین دیدار غرب آسیا هم بین تیم‌های اماراتی الوحده و الشارجه برگزار شد که این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید اما در ضربات پنالتی الوحده با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید تا در مجموع با پیروزی ۶ بر ۵ راهی مرحله بعدی این مسابقات شود.

در شرق آسیا هم «ناگویا گرامپوس» ژاپن با نتیجه ۴ بر ۲ از سد «دئگو اف‌سی» کره‌جنوبی عبور کرد. دیدار «اولسان هیوندای» کره‌جنوبی و «کاوازاکی فرونتال» در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل همراه شد اما در ضربات پنالتی میزبان کره‌ای با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی شد.

«چونبوک هیوندای موتورز» کره‌جنوبی هم در خانه برابر «بی‌جی پاتوم یونایتد» تایلند در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک دست یافت اما در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ و در مجموع با برتری ۵ بر ۳ مقابل حریف تایلندی، به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد. «سرزو اوزاکا» ژاپن هم در خانه با یک گل مقابل مهمان خود «پوهانگ استیلرز» کره‌جنوبی شکست خورد تا پوهانگ آخرین صعود کننده به جمع ۴ تیم برتر شرق آسیا لقب بگیرد.

پرسپولیس - استقلال تاجیکستان - مهدی ترابی

در پایانی دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های «اولسان هیوندای»، «چونبوک هیوندای موتورز»، «پوهانگ استیلرز» از کره‌جنوبی و «ناگویا گرامپوس» از ژاپن در شرق آسیا و تیم‌های «پرسپولیس» ایران، «الوحده» امارات و «الهلال» و «النصر» عربستان جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را بدست آوردند.

طبق برنامه‌ریزی مسئولان برگزاری رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی با قرعه‌کشی حریفان خود را خواهند شناخت. بر این اساس یکی از تیم‌های الهلال عربستان، الوحده امارات و یا النصر عربستان، حریف شاگردان یحیی گل‌محمدی برای صعود به نیمه‌نهایی این رقابتها خواهند بود.

گزارش: امیر محب‌ملکی