اخبار ویژه » پیشخوان خبر » جامعه » جدیدترین عناوین » عناوین مهم خبری
کد خبر : 3570
دوشنبه - 23 فروردین 1400 - 15:19

جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد/ آغاز رقابت کاندیداها از ۷ خردادماه

به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»، سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد. براین اساس افرادی که تمایل دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند می‌توانند از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه به مدت ۵ روز در وزارت کشور حضور یافته و به‌صورت رسمی در این انتخابات […]

جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد/ آغاز رقابت کاندیداها از ۷ خردادماه

به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»، سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

براین اساس افرادی که تمایل دارند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شرکت کنند می‌توانند از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه به مدت ۵ روز در وزارت کشور حضور یافته و به‌صورت رسمی در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

همچنین اسامی نهایی کاندیداهای احراز صلاحیت شده طی روزهای ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ و به مدت ۲ روز اعلام می‌شود و این نفرات می‌تواند در بازه زمانی ۷ تا ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰ و به‌مدت ۲۰ روز تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

در نهایت ممنوعیت تبلیغات از ۲۷ خردادماه آغاز شده و روز جمعه ۲۸ خردادماه هم انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

هرچند کمتر از یک‌ماه زمان تا آغاز رسمی ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقیمانده است اما همچنان گمانه‌زنی‌ها در خصوص ورود چهره‌های خاص در این رقابت انتخاباتی مطرح شده است.

در این میان از نفراتی همچون علی لاریجانی، سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، پرویز فتاح، سعید جلیلی، محسن رضایی، سعید محمد، سورنا ستاری، سیدحسن خمینی، حسین دهقان، علی مطهری، عزت‌الله ضرغامی، فائزه هاشمی، محسن رهامی، محمد غرضی و … به‌عنوان گزینه‌های علاقمند به شرکت در این انتخابات نام برده شده است.

اکنون هم به نظر می‌رسد برخی از این چهره‌ها ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری رسمی خود را به آخرین روزها و ساعات مجاز برای ثبت‌نام موکول کنند. اگرچه برخی از آنها فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.