پیشخوان خبر » اقتصاد و بازار » جدیدترین عناوین » عناوین مهم خبری » مطالب ویژه
کد خبر : 3584
یکشنبه - 29 فروردین 1400 - 23:58
بزرگترین سقوط تاریخ بیت‌کوین ظرف تنها ۱۹ ساعت اتفاق افتاد

تیر خلاص پاول به رمز ارزهای دیجیتالی

رئیس فدرال رزرو اعلام کرد: « دارایی های رمزنگاری بسیار بی ثبات هستند ، بیت کوین را ببینید ، به همین دلیل به عنوان ذخیره ارزش کارآمد نیستند. »

تیر خلاص پاول به رمز ارزهای دیجیتالی

به گزارش پایگاه خبری بانگ سروش سه هفته پیش در یک وبینار تحت حمایت بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) (سازمانی بین‌الملی که همکاری و مشارکت‌های پولی و مالی را تقویت می کند و به عنوان یک بانک به بانک‌های مرکزی، خدمات می‌دهد.) در روز دوشنبه ، رئیس فدرال رزرو ، جروم پاول ، در مورد ارز رمزنگاری شده صحبت کرد او به طور مشخص به بیت کوین اشاره کرد.

رئیس فدرال رزرو توضیح داد: « دارایی های رمزنگاری بسیار بی ثبات هستند ، بیت کوین را ببینید ، به همین دلیل به عنوان ذخیره ارزش مفید نیستند. و هیچ چیز پشتوانه آنها نیست. آنها بیشتر یک دارایی برای حدس و گمان هستند. آنها همچنین به طور خاص به عنوان وسیله پرداخت استفاده نمی شوند.»

پاول ادامه داد که با دارایی های رمزنگاری شده ، « مردم باید خطرات را درک کنند. نکته اصلی این است که نوسانات وجود دارد. همچنین برای استخراج معادن ارزهای دیجتالی نیاز به انرژی بسیار زیاد دارد و این که هیچ چیزی از این ارز پشتیبانی نمی کند.» پس از این خبر قیمت بیت کوین سقوط کرد و به قیمت ۵۴ هزار و ۵۴۶ دلار رسید.

تنها چند روز پس از رسیدن به رکورد جدید، بیت کوین، ارز دیجیتال شماره یک در جهان، بیش از ۱۵ درصد که بزرگترین افت در بیش از هفت هفته است، افت کرد. این رمز با کاهش ۹.۷۲ درصدی به ۵۶۰۷۴ دلار رسیده و پس از آن با ۱۵.۱ درصد کاهش به ۵۱۷۰۷.۵۱ دلار رسید. دارایی های دیجیتال دیگر نیز، قرمز معامله می شوند. اتریوم، دومین ارز رمزنگاری شده، با بیش از ۱۰ درصد کاهش به ۲۲۱۶ دلار رسید. ریپل با افت ۲۰ درصدی به ۱.۳۵ دلار کاهش یافت. هفته گذشته، بیت کوین پیش از آغاز معامله در بورس ارزهای رمزنگاری شده، به بالاترین رکورد ۶۴۸۷۰ دلار رسیده بود. ارزش بازار این ارز در جهان پس از افزایش بیش از ۸۰۰ درصد در سال گذشته، به ۱ تریلیون دلار رسید.

اندکی پس از آنکه بانک مرکزی ترکیه کاربرد ارزهای رمزنگاری شده و دارایی های رمزنگاری شده برای خرید کالا و خدمات را ممنوع کرد، ضرر ۴ درصدی بیت کوین در اوایل این هفته، افزایش یافت. به گفته تنظیم کننده ترکیه، کاربرد ارزهای دیجیتال باعث خسارت جبران ناپذیر و خطرات معاملاتی می شود. گزارش شده است که در میان عوامل دیگر ممکن است این سقوط به این دلیل باشد که خزانه داری آمریکا در حال برنامه ریزی برای سرکوب اقدامات پولشویی از طریق دارایی‌های دیجیتال، است.

در ایران با توجه به رکود در بازارهای مالی و زیان مردم از بورس و سرمایه گذاری در طلا و ارز و همزمان افزایش تورم، به گفته کارشناسان تعداد زیادی از مردم سرمایه خود را وارد بازار رمز ارزها کردند که سبب نگرانی برخی اقتصاددانان هم شده است. آن‌ها کوبیدن بر طبق سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را تنها صدای طبل تو خالی می‌دانند که به زودی ساکت خواهد شد.

در حال حاضر بیت کوین ۵۵.۶۱۷ دلار معامله ی شود و ارزش بازار آن به ۱.۰۴ تریلیارد دلار کاهش یافته است.