۱۹ روز پس از زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبهشت‌ماه؛

زلزله با قدرت ۴ ریشتر، تهران را لرزاند/ بدون هیچ مصدوم!

به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز هفتم خردادماه سال ۱۳۹۹، تهران دوباره لرزید؛ آنهم ۱۹ روز بعد از لرزش ۵.۱ ریشتری روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه تا باردیگر ترس و وحشت این بلای طبیعی، در جان مردم پایتخت بیافتد. طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری […]

زلزله با قدرت ۴ ریشتر، تهران را لرزاند/ بدون هیچ مصدوم!

به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش»؛ ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز هفتم خردادماه سال ۱۳۹۹، تهران دوباره لرزید؛ آنهم ۱۹ روز بعد از لرزش ۵.۱ ریشتری روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه تا باردیگر ترس و وحشت این بلای طبیعی، در جان مردم پایتخت بیافتد.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داده و در دماوند، پردیس، فیروزکوه، تهران (خصوصاً شرق و شمال شرق تهران) و حتی استان سمنان هم احساس شده است.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۵۲.۰۴، عرض جغرافیایی: ۳۵.۷۸ و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین رخ داد. مرکز آن نیز، ۷ کیلومتری دماوند (تهران)، ۱۲ کیلومتری رودهن (تهران) و ۱۵ کیلومتری بومهن (تهران) بود.

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در خصوص وقوع دومین زمین لرزه در تهران به فاصله ۱۹ روز با اشاره به اینکه این زمین لرزه هم همانند زمین لرزه قبلی از منشا گسل مشا نشات گرفته، گفت: وضعیت آمادگی این سازمان برای مقابله با زلزله در تهران همچون ۱۹ روز گذشته است و سوله های مدیریت بحران آماده وقوع زلزله هستند. البته زلزله تا عمق ۵.۵ ریشتر برای کلیت شهر تهران خطر آفرین نیست و تنها به بافت های خیلی فرسوده آسیب وارد می کند.

دراین خصوص مهدی ولی‌پور سرپرست سازمان امداد و نجات کشور اظهارداشت: پس از وقوع زلزله دو تیم ارزیاب به منطقه پردیس اعزام شده و هنوز گزارشی از خسارات احتمالی ارسال نشده است و پس از بررسی تیم‌های ارزیاب خسارات احتمالی مشخص خواهد شد.

از سوی دیگر، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره خسارات این زلزله خاطرنشان کرد: خوشبختانه زلزله ۴ ریشتر مصدومی نداشته است. معمولاً مصدومان زلرله‌هایی با این ریشتر و مشخصات حین فرار دچار مصدومیت می‌شوند.

همچنین محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز تاکید کرد: به محض وقوع زلزله در ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه در استان تهران و مازندران یک تیم ارزیاب از پردیس و یک تیم از دماوند به محل حادثه اعزام شدند. در حال حاضر وضعیت شهرستان دماوند و پردیس قرمز است و شهرستان‌های معین استان دماوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های تهران هم در وضعیت زرد قرار دارند.

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی نیز به دنبال وقوع زلزله ۴ ریشتری در تهران گفت: در پی لرزش دقایق قبل تهران٬ خودروهای عملیاتی از داخل آشیانه‌ها خارج شدند. این به معنای اعلام بحران نیست و فقط جنبه پیشگیرانه دارد. نیروهای آتش نشانی همیشه در آماده باش هستند و آمادگی آنان منوط به وقوع بحران نیست.