تمام اتفاقات تلخ و شیرین ورزش در غروب 11 اسفندماه 98؛

شوک بزرگ به ورزش با درگذشت سیامند/ دستگیری استوکس، شکست بارسا و شاهکار عباسعلی

به گزارش خبرنگار ورزشی سایت بانگ، در ساعات پایانی روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه سال ۱۳۹۸، اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری برای ورزش و ورزش‌دوستان کشورمان رقم خورد؛ از درگذشت تلخ و ناگهانی قوی‌ترین مرد معلول جهان تا دستگیری مهاجم پرسپولیس در لندن گرفته تا کسب سهمیه المپیک توسط بانوی کاراته کار کشورمان… در زیر این […]

شوک بزرگ به ورزش با درگذشت سیامند/ دستگیری استوکس، شکست بارسا و شاهکار عباسعلی

به گزارش خبرنگار ورزشی سایت بانگ، در ساعات پایانی روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه سال ۱۳۹۸، اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری برای ورزش و ورزش‌دوستان کشورمان رقم خورد؛ از درگذشت تلخ و ناگهانی قوی‌ترین مرد معلول جهان تا دستگیری مهاجم پرسپولیس در لندن گرفته تا کسب سهمیه المپیک توسط بانوی کاراته کار کشورمان… در زیر این اتفاقات را با هم می‌خوانید:

درگذشت ناگهانی قوی‌ترین مرد معلول جهان

سیامند رحمان قوی‌ترین مرد معلول جهان شامگاه امروز یکشنبه در سن ۳۱ سالگی براثر ایست قلبی در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان باخت. این ورزشکار پارالمپیکی ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و توانست عنوان قوی‌ترین مرد دنیا را به خود اختصاص دهد.

کسب دو مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا جزو افتخارات این ورزشکار است.

ملاخضری مسئول بخش اورژانس بیمارستان اشنویه در مورد جزئیات این اتفاق گفت: عصر امروز از منزل وی با اورژانس تماس گرفته شد که بلافاصله تیم پزشکی به محل اعزام شد و در مسیر انتقال به بیمارستان عملیات احیا آغاز شد اما متأسفانه در ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه این عملیات بی اثر ماند و سیامند رحمان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

دستگیری مهاجم پرسپولیس در هواپیما

روزنامه سان اسکاتلند گزارش داد که آنتونی استوکس، ستاره ایرلندی پرسپولیس به‌محض ورود به فرودگاه گتویک شهر لندن در پروازی از دوبی توسط نیروهای پلیس دستگیر شده است.

شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای پلیس بعد از فرود هواپیمای شرکت هواپیمایی امارات در این فرودگاه وارد هواپیما شده و استوکز را به بیرون از هواپیما اسکورت کرده و سپس او را دستگیر کرده‌اند.

استوکس که در حال حاضر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد قرار بوده امروز دوشنبه در یک دادگاه در بریتانیا شرکت کند. یکی از مسافرین پرواز استوکس به لندن به روزنامه سان گفت:” در کابین که بودیم شنیدیم که سر و صداهایی راه افتاد. بعد به ما گفته شد که سر جاهایمان بنشینیم تا پلیس به مساله یکی از مسافرین هواپیما رسیدگی کند.

آنها سپس گفتند که آنتونی استوکز باید چمدان‌هایش را بردارد و به جلوی هواپیما بیاید. بعد پلیس او را از هواپیما پیاده کرد و بعدا من او و پلیس را در کنار تسمه نقاله تحویل چمدانها دیدم”.

مصدومیت شدید عباسعلی بعد از کسب مدال طلا و سهمیه المپیک

حمیده عباسعلی با شکست دادن حریف ایتالیایی علاوه بر کسب مدال طلای لیگ برتر اتریش، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز بدست آورد.

در ادامه رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان در اتریش، حمیده عباسعلی در فینال سنگین وزن بانوان و در مصاف با سیلیو فراکوتی از ایتالیا به برتری ۲ بر یک رسید و علاوه بر کسب مدال طلای این وزن لیگ جهانی کاراته وان سالزبورگ اتریش، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز از آن خود کرد.

لیگ جهانی کاراته وان| عباسعلی با طلا المپیکی شد

در وزن ۶۸+کیلوگرم، حمیده عباسعلی با برتری مقابل کاراته کاهایی از بلغارستان، تونس، قزاقستان و اسپانیا به فینال راه یافته بود.

عباسعلی در ثانیه‌های پایانی رقابت از ناحیه زانو به شدت مصدوم شد اما با درد زیاد به رقابت ادامه داد تا در نهایت به این افتخار بزرگ دست یابد.

لغو تمام رقابتهای لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم

روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد که پیرو اطلاعیه‌های قبلی به اطلاع باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر، لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم و لیگ دسته سوم می‌رساند، به در خواست فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی، به جهت حفظ سلامت بازیکنان، مربیان، و عوامل برگزاری مسابقات باشگاهی و نمایندگان رسانه‌های گروهی، مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر، هفته جاری لیگ دسته اول و رقابت‌های لیگ‌های دسته دوم (از روز سه شنبه) و سوم (از روز سه شنبه) برگزار نشده و این رقابت‌ها به تعویق می‌افتد.

کلیه رقابت های لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم لغو شد

بدیهی است تصمیم گیری در مورد هفته‌های آتی مسابقات مذکور بر اساس شرایط میزان شیوع ویروس کرونا در زمان مقرر و طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت.

بارسلونا هم در الکلاسیکو باخت و هم صدر را از دست داد

دیدار تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا اسپانیا در حالی از ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید برگزار شد که این دیدار با نتیجه ٢ بر صفر به سود سفیدپوشان مادریدی به پایان رسید.

 این دیدار که مقابل چشمان ۷۸ هزار و ۵۳۲ تماشاگرِ حاضر در ورزشگاه خانگی رئال برگزار شد در ۱۶۲ کشور دنیا پخش مستقیم داشت تا نزدیک به ۶۵۰ میلیون بیننده تلویزیونی را جذب خود کند.

رئال با یک تیر دو نشان زد/ بارسلونا سه امتیاز و صدر را با هم داد

قضاوت این دیدار برعهده آنتونیو متئو لاهوز داور باتجربه فوتبال اسپانیا بود. نیمه اول این دیدار در حالی با تساوی بدون گل به اتمام رسید که بارسایی‌ها سه شوت خطرناک داشتند که درخشش کورتوا مانع از جشن گلزنی بارسایی و در راس آنها لئو مسی شد.در نهایت اما رئالی‌ها با گل‌های وینیسیوس جونیور (۷۱) و ماریانو دیاز (۲+۹۰) مقابل حریف خود به برتری دست یافتند.

رئال با این پیروزی ۵۶ امتیازی شد تا در صدر جدول لالیگا اسپانیا قرار بگیرد و بارسا هم با ۵۵ امتیاز، به رده دوم سقوط کرد.

لغو تمام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق

کنفدراسیون فوتبال آسیا بطور رسمی خبر از تعویق تمام مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در ناحیه شرق داد.

نشست نمایندگان اعضای منطقه شرق آسیا با نمایندگان باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برگزار و تصمیم بر طولانی شدن مراحل حذفی مسابقات برای برگزاری همه دیدارها گرفته شد.

طبق تصمیم جدید AFC، بازی‌های لغو شده مسابقات در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت (هفته سوم)، ۶ و ۷ خرداد (هفته چهارم)، ۲۷ و ۲۸ خرداد (هفته پنجم) و ۳ و ۴ تیر (هفته ششم) برگزار می شود.

همچنین قرار است تصمیم گیری در خصوص بازی باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای بخش غرب آسیا نیز در جلسه اضطراری روز شنبه گرفته شود.

گزارش: امیر محب‌ملکی