آقایان شورای‌عالی توجه فرمایند؛

هلال‌احمر جای پسرخاله و داماد و پسرعمو نیست…

بانزدیک شدن به‌زمان انتخاب رییس جمعیت هلال‌احمر کشور توسط شورای‌عالی ومعرفی دو نفر به رییس‌جمهور، حجم لابی‌ها و مذاکرات گسترش پیدا کرده و اسامی مختلفی از گوشه وکنار شنیده می‌شود. هرچند مصوبه اخیر این شورا در محدود کردن کاندیداها به افراد دارای سابقه مدیریت در هلال‌احمر اقدام پسندیده‌ای بود، ولی اخبار دخالت برخی نهادهای دولتی […]

هلال‌احمر جای پسرخاله و داماد و پسرعمو نیست…

بانزدیک شدن به‌زمان انتخاب رییس جمعیت هلال‌احمر کشور توسط شورای‌عالی ومعرفی دو نفر به رییس‌جمهور، حجم لابی‌ها و مذاکرات گسترش پیدا کرده و اسامی مختلفی از گوشه وکنار شنیده می‌شود.

هرچند مصوبه اخیر این شورا در محدود کردن کاندیداها به افراد دارای سابقه مدیریت در هلال‌احمر اقدام پسندیده‌ای بود، ولی اخبار دخالت برخی نهادهای دولتی ازجمله وزارت کشور و بهداشت در این پروسه، باعث بروز نگرانی‌هایی شده است.

ازمیان سه گزینه مطرح وتقریبا نهایی، اسامی آقایان دکتر مرعشی، اکرمی و سامانی، بیش از پیش قابل توجه بوده و نکته اینجاست که سامانی گزینه وزارت کشور، مرعشی گزینه وزارت بهداشت واکرمی گزینه مدیران وکارکنان بدنه هلال‌احمر به شمار می‌روند.

حال سوال اینجاست که سامانی که گفته می‌شود نسبت فامیلی با رحمانی‌فضلی داشته و درسال‌های اخیر در تمام‌مناصب وی، یارغارش بوده، چگونه درحالی که خودش عضو شوراست، نامزد ریاست هم شده؟!!

این امر نه تنها براساس عرف‌حقوقیِ انتخابات امری مردود وغیرقابل قبول است بلکه این نسبت فامیلی و مرید و مرادی با وزیرکشور، به‌هیچ عنوان پسندیده جمعیتی مردمی وعملگرا نیست.

از آن طرف مرعشی هم که سابقه انتساب فامیلی‌اش به خاندان مرعشی وهاشمی، اظهر من‌الشمس است، معلوم نیست باکدام معیار مدیریتی واصول اداری، مورد پسند وتوجه آقایان دولتی قرار گرفته ؟؟!!

وی که دراولین‌گام، پیرحسین کولیوند مدیر چندشغله (ابوالمشاغل) بیمارستان‌خاتم و اورژانس کشور و پزشکی‌حج و بیمارستان نورافشار (سابقا) و… را به‌عنوان گزینه دبیرکل معرفی کرده، ظاهرا متعهد شده که تمام مدیران و معاونین هلال را پس از انتصاب برکنار و طبق سلیقه افراد خاص چینش نیرو کند.

بنابر اظهارات کارکنان محترم سازمان امدادونجات، کولیوند در زمان مدیریت این سازمان، چند ساعت بیشتر در هفته امکان حضور در این بخش مهم هلال را نداشته و افراد دیگری متصدی سازمان بوده اند.

همچنین شنیده‌شده، چندماه قبل یکی از کارگران شریف بیمارستان “الف.م” که توسط مرعشی مدیریت می‌شود، به‌دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایا مجبور به خودکشی شده و اکنون چنین شخصی قصد مدیریت بر هزاران کارمند و کارگر و امدادگر خدوم کشور را دارد.

با این شرایط، تنها گزینه جوان و برآمده از داخل جمعیت که سابقه قابل قبولی هم در آن داشته، اکرمی است که به نظر می‌رسد با صف‌بندی دامادها و پسرخاله‌ها و پسرعموها برای گرفتن سهم از هلال‌احمر، وی شانس چندانی برای موفقیت نداشته باشد.

انتظار می‌رود جناب رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی هلال احمر با درک حساسیت موجود وماهیت غیردولتی این جمعیت، اجازه دهند فردی متعهد و متخصص و بدون هرگونه وابستگی خطی و خانوادگی و سیاسی، برای اداره این سازمان انتخاب شود.