به گزارش پایگاه خبری «بانگ سروش» به نقل از روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد، شاخص اثربخشی پایانه های فروش شرکت پرداخت الکترونیک سداد نسبت به سال گذشته با ۴۰ درصد رشد، از ۶۶/۴ به ۹۲/۱ درصد رسید.

اثربخشی پایانه‌های فروش شرکت پرداخت الکترونیک سداد، ۵ استان کشور به بالای صد در صد رسیده و شاخص کل اثربخشی پایانه های فروش نیز نسبت به ماه گذشته (مهرماه) که ۹۰ درصد بود، ۲ درصد رشد داشته و به ۹۲/۱ رسیده است.

شناسایی و هدف‌گذاری جمع‌آوری کارتخوان‌های ناکارآمد از جمله عوامل مهم افزایش اثربخشی پایانه‌های فروش شرکت پرداخت الکترونیک سداد به شمار می‌آید.

اثربخشی پایانه های فروش مجموع هزینه و فایده هایی را دربرمی‌گیرد که شامل خرید دستگاه‌های کارتخوان، پشتیبانی و نیروی انسانی است و در حال حاضر، پایانه‌های فروشگاهی، ۹۰درصد هزینه و درآمدهای شرکت‌های پرداخت الکترونیک را شامل می‌شوند.

شیوع و گسترش ویروس کرونا هرچند با رشد قابل توجه درگاه‌های پرداخت اینترنتی (IPG) روبرو بوده است اما توجه به توصیه های فراگیر به منظور عدم حمل پول نقد جهت خریدها و استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ، رشد پایانه‌های فروشگاهی را به دنبال داشته است.  به‌گونه‌ای که ۹۰ درصد بازار همچنان در اختیار پایانه‌های فروشگاهی قرار دارد.